جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز گفت: اخلاق حسنه رمز موفقیت مومن محسوب می‌شود و پیامبر اکرم(ص) نیز با همین اخلاق حسنه و خوب خود توانست دل ها را جذب اسلام نماید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی امروز در مراسم رونمایی از مجموعه «حکمت نامه» که در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث قم برگزار شد به تشریح اهمیت تلاش برای شکوفایی استعدادهای خدادی در جهت بندگی و کسب رضایت الهی پرداخت.

وی با اشاره به نعمت های بی شماری که خدای متعال در نهاد همه انسان ها قرار داده است گفت: رسیدن به موفقیت و سعادت بر اساس توانایی‌های فردی با توجه به هر جایگاهی که در آن قرار داریم ضروری است و باید از همه ظرفیت ها و نعمت های الهی که خدا به ماداده است در جهت رشد خود استفاده کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه افزایش مهارت‌های فردی هم یکی از وظایف انسان‌هاست تاکید کرد: این امر سبب می‌شود آدمی بتواند در هر موقعیت که هست به قله موفقیت برسدو در زندگی دنیا و آخرت خود موفق شود.چرا که هر انسانی دارای استعدادی است که با دیگران تفاوت دارد وآفرینش خدای متعال بر اینگونه قرار گرفته است.

*لزوم تلاش برای شکوفا کردن استعداد های الهی

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این حقیقت که استعدادهای آدمی نهفته هستند خاطرنشان کرد: به همین دلیل باید تلاش کرد تا بتوان این استعدادها را شناخت، فعال کرد و در مسیر صحیح به کار گرفت که به این امر مهم در روایات اهل بیت(ع)نیزاشاره شده است.

رئیس ستاد اقامه نمازکشور تاکید کرد: یادگیری علم مفید و نشر آن در جامعه اسلامی اهمیت زیادی دارد؛ لازم است همه کسانی که در حوزه نشر کتاب، نرم افزار و سایر محصولات مرتبط با علم و دانش می‌پردازند آنها را در اختیار عموم مردم به خصوص جوانان قرار دهند نه اینکه مطالب مبتذل به راحتی در اختیار جوانان قرار گیرد ولی مطالب مفید در دسترس آنها نباشد.

رئیس ستاد اقامه نماز در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت گفتار صحیح تاکید و اظهار کرد: مستند و ریشه‌دار بودن سخن دستوری قرآنی است؛ انسان مومن باید همیشه و درهمه حال از سخن کذب و بیهوده بپرهیزد.

وی با بیان اینکه اخلاق در نظام اجتماعی و رفتاری اسلام دارای اهمیت و جایگاه بسیار والایی است عنوان کرد: اخلاق حسنه رمز موفقیت آدمی محسوب می‌شود و پیامبر اکرم(ص) نیز با همین اخلاق حسنه و خوب خود توانست دل ها را جذب اسلام نماید.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی درپایان با اشاره به اینکه تعداد افرادی که با اخلاق به سوی دین اسلام جذب شده‌اند بیشتر از افرادی است که با استدلال مسلمان شده‌اند گفت: این موضوع نشان‌دهنده جایگاه والای اخلاق در اسلام است و درقرآن کریم نیز رمز موفقیت پیامبراکرم(ص) اخلاق حسنه و نرم خویی ایشان اشاره شده است.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha