جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور بر لزوم افزایش جمعیت تاکید کرد و گفت: تنظیم خانواده ضد قرآن است و کثرت جمعیت از افتخاراتی است که خداوند بر ما منت نهاده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی صبح امروز در همایش سراسری ائمه جماعات سازمان تامین اجتماعی که در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج)قم برگزار شد، با  انتقاد از تعطیلات اظهار داشت: در قرآن آمده است جمعه فقط یک ساعت برای اقامه نماز جمعه تعطیل شود و امروز  ایام نوروز و سه ماه تابستان تعطیل است؛ نتیجه این تعطیلی ها تربیت تحصیل کرده هایی است که در حد خود نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که باید بیشتر به قرآن و تفسیر آن اهمیت دهیم تصریح کرد: شکایت حضرت رسول(ص) از ما قطعی است که چرا قرآن را مهجور گذاشتیم و نسبت به این کتاب الهی بی اعتنا بودیم.

*ائمه جماعات به تفسیر قرآن کریم اهتمام داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که به سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد دادم برای تفسیر قرآن کریم بودجه خاصی در نظر بگیرد، گفت: از این که تاکنون نسبت به قرآن غفلت کرده ایم استغفار کنیم؛ باید ائمه جماعات به تفسیر قرآن کریم اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه داریم به اقامه توامان قرآن و نماز بپردازیم، تصریح کرد: کلمه اقامه فقط برای نماز نیست؛ کاش ادبیات ما از روز اول با قرآن گره می خورد.

*رقبای دین بسیار هستند  

این مفسر قرآن کریم با بیان این که کسانی که قرآن را بپا ندارند از نظر قرآن کریم پوک و بی فایده هستند، ابراز داشت: امروز رقیب های بسیاری داریم و اگر غافل باشیم مردم کانال های دیگر را نگاه می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه متاسفانه گاهی بی تناسب حرکت می کنیم، اظهار داشت: باید میزان مطالعه تفسیر قرآن کریم را افزایش دهیم و از مطالعه مطالب غیرضروری پرهیز کنیم.  

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ترویج سبک زندگی، گفت: قرآن منبع سبک زندگی است و تمام آیات به تبیین و ترویج سبک زندگی صحیح پرداخته است.

*کاهش جمعیت به بهانه تنظیم خانواده ضدقرآن است

این استاد حوزه همچنین بر لزوم افزایش جمعیت تاکید کرد و افزود: تنظیم خانواده ضد قرآن است و کثرت جمعیت از افتخاراتی است که خداوند بر ما منت نهاده است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر این که اگر قرآنی شویم روضه ها نیز قرآنی می شود، گفت: مطالب منابر را اگر از قرآن بگوییم هیچ خطا و اشتباهی ندارد.

وی با بیان اینکه 440 آیه و حدیث از قرآن کریم و روایات در خصوص مسکن است، ابراز داشت: اخلاق، حکومتداری، آئین همسرداری و تمام موضوعات در قرآن کریم است اما به آن ها مراجعه نکردیم.

*نهضت انس با تفسیر قرآن کریم شکل بگیرد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر اینکه باید نهضت اهتمام به تفسیر قرآن کریم راه اندازی شود، گفت: البته اخیرا گام هایی در این خصوص صورت گرفته است، اما باید بیشتر به تدبر در قرآن کریم پرداخته شود.  

*بسیاری از پژوهش ها بیهوده است

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که بسیاری از مطالعات و پژوهش های ما بیهوده است، گفت: علومی را یاد گرفته ایم که به درد ما می نمی خورد و فایده ای ندارد.

*ذکر خاطره از اقناع قمه زنان

وی در ادامه به ذکر خاطره ای از حضور در جلسه قمه زنان یکی از شهرهای کشور در گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: رهبری فرموده بودند با توجه به اینکه قمه زنی چهره شیعه را در دنیا تخریب کرده است، این مسئله در ایران صورت نگیرد؛ استاندار یکی از استان ها که امروز جایگاه ویژه ای در دولت دارد جلسه ای را برگزار کرده بود و به این نتیجه رسیده بودند که قمه زنان را با قرآن و حدیث اقناع کنند؛ بنده را برای گفت وگو با هیئتی های آن شهرستان دعوت کردند و به جلسه که رفتم گفتند قرائتی تو را قبول داریم، اما قمه را از ما نگیر، حتی اگر کار غلطی است.

*چرا شیعه باید خودزنی کند؟

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: در این جلسه به آن ها گفتم قرآن را قبول دارید که پاسخ مثبت دادند؛ برای آن ها، ابتدای آیه ای را خواندم که براساس آن، مسلمانان مفهوم «مراعات کردن پیامبر را بر روی منبر» برداشت می کردند و یهودی ها این مفهوم را که «پیامبر مستمعان خود را خر می کند»؛ که خداوند برای سوژه ندادن به یهودیان، کلمه «انذرنا» را می آورد که به معنای شنیدن انذار است؛ بعد از قرائت این آیه به آن ها گفتم قمه ای که شما می زنید از روی عشق به امام حسین(ع) است، اما دشمنان می گویند شیعیان بیماری روانی دارند که به خود قمه می زنند و خودزنی می کنند؛ چرا باید کاری را انجام دهیم که به دشمن سوژه دهد و گونه دیگری عمل نکنیم؛ پس از شنیدن این مسئله، آن ها پذیرفتند که قمه نزنند.

*داستان اصحاب کهف نسخه زندگی در غرب است

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این که اصحاب کهف نسخه زندگی و عبرت در جامعه آمریکا و غرب است، تصریح کرد: از داستان اصحاب کهف برداشت می کنیم که متدینین نباید در جامعه ای که مفسده دارد پراکنده باشند، بلکه باید منسجم و متمرکز باشند تا دچار فساد نشوند.

وی در پایان با تاکید بر این که باید با نهج البلاغه آشنا شویم، گفت: رسائل و کفایه لازم است و آن ها را باید بخوانیم، اما نهج البلاغه و روایات را نیز بخوانیم؛ مشکل خود ما هستیم اگر دروس حوزه به قرآن و نهج البلاغه نمی پردازد به صورت شخصی قرآن را مطالعه کنیم.

انتهای پیام/313 /33

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha