پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
منصور اعتصامی

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی کشور با تاکید بر این که ائمه جماعات قادر به ایجاد تحول معنوی هستند، گفت: تقید مذهبی و دینی کارکنان سازمان، افزایش خدمات را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر منصور اعتصامی امروز در همایش سراسری ائمه جماعات سازمان تامین اجتماعی که در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد، با تاکید بر این که به دنبال ایجاد نگاه تحولی نسبت به موضوع نماز در سازمان هستیم، اظهار داشت: باید نماز را به گونه ای تبیین کنیم که شاهد تاثیرگذاری و اصلاح گسترده در نوع رفتار کارکنان باشیم.

وی با بیان این که هدف معاونت فرهنگی احیا، پاسداشت و گسترش ارزش ها است، تصریح کرد: یکی از مصادیق گسترش ارزش ها؛ توسعه و اهتمام به مسئله نماز است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی کشور بر لزوم اولویت بندی امور فرهنگی تاکید کرد و ابراز داشت: اصل قضیه اسلام، پاسداشت نماز وحفظ هویت دینی کشور است که مانع سکولاریسم و ناپاکی می شود.

اعتصامی با اشاره به اینکه کسانی که نماز اول وقت می خوانند کمتر  تسلیم شیطان می شوند، گفت: توسعه فرهنگی و ارتقای سطوح دینی در تامین اجتماعی از وظایف فرابخشی ما می باشد.

وی تصریح کرد: اهتمام به مسئله نماز، توجه به قرآن کریم و برگزاری آموزش های غیرحضوری قرآنی از مهم ترین رویکردهای این معاونت بوده است.

*استقبال 18 هزار نفری از طرح قرآنی

 معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به برگزاری طرح قرآنی نسخه های آسمانی، ابراز داشت: این مسابقه در راستای انس بیشتر کارکنان سازمان تامین اجتماعی و خانواده های آنان با قرآن کریم، بسترسازي فرهنگی جهت گسترش مفاهیم قرآنی و افزایش سطح آگاهی کارکنان و خانواده های آنان نسبت به مفاهیم کاربردي و دینی قرآن کریم برگزار شد.

وی از استقبال 13 هزار نفری کارکنان و خانواده های آن ها برای شرکت در طرح قرآنی نسخه های آسمانی خبر داد و ابراز داشت: این طرح به صورت مجازی برگزار شد که تعداد استقبال کنندگان در نوع خود نسبت به ادارات کل کشور کم نظیر بود.

*ارتقای گفتمان فرهنگی از اولویت های سازمان است

اعتصامی با بیان اینکه امروز وظایف فرهنگی سازمان اصلاح شده است، گفت: ارتقای گفتمان فرهنگی و گسترش ارزش های اسلامی از اولویت های سازمان است.

وی با اشاره به انتظارات سازمان تامین اجتماعی از ائمه جماعات، اظهار داشت: گسترش پاکدستی، بالابردن روح ایمان در کارکنان، ترویج فضای دینی در سازمان، توجه به اخلاق، جذب کارکنان با رفتار دینی، ادای ذکرهای کوتاه، ارائه رفتاری نیکو بر پایه خوشرویی برای جذب مخاطبان بخشی از اموری است که ائمه جماعات به آن ها باید توجه داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی افزود: ارائه سخنان کوتاه و پرمحتوا در بین نماز در خصوص پاک دستی ، امانت داری، نیک خواهی و عمل به دستورات دینی، صبر و همراهی با همکاران، توجه به تلاوت و قرائت قرآن کریم و توجه به مقبولیت در مامومین از دیگر انتظارات خواسته شده از ائمه جماعات است.

*ارتقای خدمت در گروی ارتقای تقید مذهبی است

اعتصامی با بیان اینکه حرکت گسترده فرهنگی را در ارتباط با شرکای سازمانی قرار داده ایم، گفت: ائمه جماعات می توانند تحول معنوی را در کارکنان ایجاد کنند و ارتقای توجه کارکنان به مذهب افزایش خدمات را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه حضور مرجعیت موجب مصونیت از گرفتاری ها می شود، ابراز داشت: امروز شبیخون فرهنگی وجود دارد و همان گونه که رهبری فرمود باید در زمینه فرهنگی هوشیار باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به جایگاه برجسته استاد خود مرحوم آیت الله مهدوی کنی، ابراز داشت: این استاد حوزه و دانشگاه از تسلط فقهی بالایی برخوردار بود و در سن 80 سالگی شادابی و نشاط مادی و معنوی داشت.

*تاکید علامه طباطبایی بر توجه به اعمال

اعتصامی همچنین در پایان با نقل خاطره آیت الله امینی از علامه طباطبایی در هنگام احتضار، گفت: آیت الله امینی از علامه طباطبایی درخواست نصیحت برای اصلاح دین و دنیا را می کند که علامه سه مرتبه در پاسخ به ایشان می فرماید «مراقبت، مداومت و توجه به اعمال داشته باشید» چرا که باید پاسخگوی اعمال باشیم.

انتهای پیام/313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha