پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همایش ائمه جماعات

حوزه / نخستین همایش حقوق شهروندی و سبک زندگی اسلامی ویژه ائمه جماعات و روحانیت افاغنه شهرستان کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از کاشان، در این همایش که به همت اداره تبلیغات اسلامی کاشان و با همکاری امور مساجد کاشان برگزار شد؛ حجت‌الاسلام حسن صنعتکارفر، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی کاشان، گفت: پناهندگان افغان در ایران از اکثر حقوق شهروندی از جمله امکانات تحصیلی، بهداشتی، فرصت‌های شغلی، خدمات شهری و امنیت برخوردار هستند.

وی افزود: سطح این خدمات با اقدامات بسیاری از کشورهای غربی مدعی دفاع ازحقوق بشردر برابر اتباع کشور خود قابل مقایسه نیست.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی کاشان خاطر نشان کرد: مهمترین نقطه اشتراک شهروندان ایرانی و افاغنه، دین مبین اسلام و قرآن کریم است که باید در تعاملات و فعالیت های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام صنعتکارفر با اشاره به نقش روحانیت افاغنه در فرهنگ سازی خاطر نشان کرد: روحانیت افاغنه در پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی در بین جوانان افاغنه می توانند بسیار مؤثر باشند و مانع از شکل گیری بسیاری از جرائم و آسیب ها شوند.

در پایان این همایش، جهت رفع برخی از آسیب های اجتماعی بویژه در بین افاغنه شهرستان، پیشنهاداتی ارائه شد و مقرر شد این همایش به صورت فصلی و منظم برگزار شود

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ایراندوست IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    بجای اخراج افغانی های موذی فرصت طلب خطرناک ! دنبال بیشتر باج دادن به اتباع غیر مجاز بیگانه هستید !! تا زیادتر شوند و ریشه ایران را مثل صفویه بکنند !!