شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
بیسج

حوزه/ حجت الاسلام عیسوی با اشاره به این که مسجد پایه‌های انسانی را در مقابل شیطان استوار می‌کند گفت: اولین خانه‌ای که خداوند درست کرد مسجد بود و پیامبر اسلام(ص) نیز حرکت انقلابی‌اش را با بنای مسجد آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قم عصر امروز در همایش ائمه جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج استان قم با بیان اینکه بسیج یک هدیه الهی است که خداوند به امت اسلامی هدیه داده است اظهار کرد: پیامبر(ص) از بسیج برای گسترش اسلام استفاده کرد و ائمه اطهار(ع) نیز به حد ظرفیت جامعه از آن بهره‌مند بودند و انقلاب نیز در قرن 14 توانست از این ظرفیت استفاده کند و به پیروزی برسد.

وی با اشاره به اینکه زمانی که امام(ره) بسیج را تأسیس کرد ما متوجه نبودیم که خداوند چه برکاتی را در آن قرار داده است بیان کرد: بسیجیان در کشور عراق بعد از اعلام مرجعیت وارد میدان شدند و جهاد بسیج هیمنه ای در عراق ایجاد کرد که دشمنان را مأیوس کردند.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قم تصریح کرد: مقام معظم رهبری به مسئولین سوریه تاکید کردند که مقاومت را به دست مردم بسپارید و این پیروزی‌ها که به وجود آمد به دست نیروهای مردمی بود.

وی با اشاره به اینکه مسجد پایه‌های انسانی را در مقابل شیطان استوار می‌کند ابراز داشت: اولین خانه‌ای که خداوند درست کرد مسجد بود و پیامبر اسلام(ص) نیز حرکت انقلابی‌اش را با بنای مسجد آغاز کرد.

حجت الاسلام عیسوی وجود نخبگان در مسجد را یک محور مهم دانست و گفت: نخبگان محل می‌توانند ما را با واسطه مسجد و بسیج به مقصد برسانند و ما باید نخبگان محل را در پایگاه‌های بسیج مساجد سازماندهی کنیم.

وی با اشاره به اینکه امام جماعت، پایگاه بسیج و نخبگان محل سه محور مهم در مساجد هستند مطرح کرد: ما باید با کمک این سه محور یک سیستم قوی را برای هدایت جوانان اهل محل به وجود آوریم و نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قم افزود: باید به حضور جوانان در مساجد اهمیت داده شود، مسجد و امام جماعت و پایگاهی موفق است که بتواند جوانان بیشتری را در مسجد جمع و سازماندهی کند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما در بسیج ایجاد خلاقیت است گفت: باید در پایگاه‌های بسیج با طرح‌های نو و مناسب جوانان را به مسجد جذب کنیم.

حجت الاسلام عیسوی با بیان اینکه دشمن همواره بیدار است و نباید زمان را از دست بدهیم عنوان کرد: جوانان نباید در محلی که امام جماعت و پایگاه بسیج دارد دچار انحراف شوند و اگر دچار شدند باید دید که کجای کار ما درست نبوده است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha