پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اختری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اختری با اشاره به تهاجمات دشمنان، گفت: امروز همه باهم باید بکوشیم و وحدت، تقریب، هماهنگی و همفکری با علمای اسلامی را مدنظر قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری ««حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اختری صبح امروز در نهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعه المصطفی با ابراز خرسندی از فراهم شدن فرصتی برای گفتگو با مدیران و نمایندگان این نهاد حوزوی، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم، علما را در ردیف خویش و آنان را برای برقراری عدل و داد، گواه قرار داده است.

وی با بیان این مطلب که علما باید به جایگاه خود افتخار کنند، ابراز داشت: سرآمد علما، پیامبر(ص) و ائمه(ع) هستند؛ اما اشخاصی که علوم را از این بزرگواران فرا گرفته و راه خدا را می پیمایند، زیرمجموعه اولوالعلم هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به فرمایش پیامبر(ص) در جانشینی علما، خاطرنشان ساخت: مجاهدان اصلی دین خدا، اشخاصی هستند که در میدان‌های تلاش در راه خدا در کشورهای گوناگون اشتغال داشته و نبی مکرم اسلام(ص)، آنان را قلعه و دژهای اسلام نامیدند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری تصریح کرد: در قرآن کریم  برای جایگاه عالمان درجاتی ذکر شده است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) بیان داشت: امروز، پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) مورد تهاجم گسترده بوده؛ به کمک و پشتیبانی نیاز دارند و نمایندگان المصطفی در کشورهای گوناگون می توانند در این مسیر قرار گرفته و تعاملات لازم را انجام دهند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: حضور شما در کشورهای دیگر، فرصتی از جانب خداست که در آن می‌توانید انجام وظیفه کرده و رسالتی را که حضرت حق بر عهده‌ شما گذاشته است را ابلاغ نمایید.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با اشاره به تهاجمات دشمنان، ابراز داشت: امروز همه باهم باید بکوشیم و وحدت، تقریب، هماهنگی و همفکری با علمای اسلامی را مدنظر قرار دهیم.

وی خطاب به نمایندگان المصطفی در کشورها، خاطرنشان ساخت: باید مسلمانان کشورهای گوناگون را در زمینه انتشار کتاب‌هایی که برای آنان ضروری است، راهنمایی و هدایت کنید؛ البته توجه به اولویت ها مهم است و باید معرفی اسلام، اصول عقاید، اهداف دین و معرفی امامان(ع) مدنظر قرار گیرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به تأسیس صندوق های قرض الحسنه در کشورهای گوناگون اشاره کرد و گفت: نمایندگان المصطفی می‌توانند مردم جهان را تشویق نمایند تا به این کار مبادرت ورزیده و در این راه سرمایه‌گذاری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اختری ادامه داد: اشتغال‌زایی از دیگر مباحثی است که منجر به تغییر وضعیت معیشتی شیعیان شده و به وسیله آن می توان گام‌های کاربردی برداشت.

وی راه اندازی شرکت‌های تعاونی را از دیگر عرصه‌های کاری برشمرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به شیوه‌های ارتباط‌گیری با مجامع گوناگون، تصریح کرد: کوشید‌ه‌ایم به نیروهای بومی اصالت داده و با به‌کارگیری آنان، در صدد رشد آنان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین اختری در پایان با بیان این که شناخت ما از مناطق بسیار اندک است، اظهار داشت: لازم است نیروهای بومی را به میدان آورده و برای ترغیب آنان از شما کمک می‌خواهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha