یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اسلامی

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزوی بر استناد به منابع مستند در پژوهش‌ها تاکید کرد و افزود: در پژوهش‌های خود در سطح بین‌الملل باید به منابعی استناد کنیم که طرف مقابل آن را قبول دارد.

به گزارش خبرگزاری« حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن اسلامی پنج‌شنبه‌شب در دوازدهمین نشست علمی و تخصصی دین‌پژوهان کشور که با رویکرد نقد و بررسی «بایسته های پژوهشی در عرصه های بین المللی ادیان و مذاهب» در قم برگزار شد،  با اشاره به بایسته‌های پژوهشی در سطح بین‌الملل اظهار کرد: در حوزه‌ باید بحث پژوهش و آموزش را تفکیک کنیم و از ادغام آن‌ها بپرهیزیم.

وی با بیان اینکه تفکیک نکردن این موضوعات موجب می‌شود که فضای بحث آلوده شود گفت: اگر این تفکیک  را رعایت نکنیم  موجب می‌شود که هم در مقام پژوهشگر و هم به عنوان  مبلغ صحبت کنیم که موفق نخواهیم شد.

استاد دانشگاه بیان کرد: اگر در سطح بین‌المللی این مباحث را جدا نکنیم، هنگامی که در یک مورد پژوهش می‌کنیم کار با سوءظن همراه خواهد بود.

وی تصریح کرد: در پژوهش‌ها باید در گفتار و نوشتار تمام معیارهای آکادمیک را رعایت کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسلامی کار به صورت تخصصی در یک موضوع را بسیار مهم دانست و گفت: امروز دیگر در سطح جهان قابل پذیرش نیست که یک نفر همه چیز را بداند بلکه باید در یک رشته تخصص داشته باشد.

وی عنوان کرد: در سطح بین‌الملل اگر بیان کنیم که در همه رشته‌ها کار می‌کنم موجب می‌شود که بدنام شویم.

این محقق حوزوی داشتن زبان مشترک در پژوهش را مهم دانست و گفت: زبان پژوهش ما دقیق نیست و مخاطب را اقناع و ترغیب نمی‌کند.

وی بر استناد به منابع مستند در پژوهش‌ها تاکید کرد و افزود: در پژوهش‌های خود در سطح بین‌الملل باید به منابعی استناد کنیم که طرف مقابل آن را قبول دارد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha