سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت‌ پیمان

حوزه/ مدیر مسئول دبیرخانه شورای دین پژوهان گفت: آیین معرفی و تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه دین و پنجمین کنگره دین پژوهان با موضوع فرصت ها وچالش های دین پژوهی را دست اقدام داریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر آیت پیمان در دیدار اعضای شورای دین پژوهان  با آیت الله امینی، پژوهش دینی را پژوهش همراه با نوآوری، روشمندی، نظریه پردازی، طرح مسئله و ارائه راه حل عملی در مسایل دینی معرفی کرد.

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های شورای دین پژوهان گفت: این شورا در سال گذشته طی10 جلسه کاری ،17 طرح و برنامه را تصویب کرد و برگزاری آیین معرفی و تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه دین و پنجمین کنگره دین پژوهان با موضوع فرصت ها وچالشهای دین پژوهی را از جمله برنامه های در دست اقدام قرار دادیم و  قرار شد پژوهشهای انجام شده  5 ساله اخیر ارزیابی و بررسی و داوری شوند.

وی با اشاره به استقبال تمامی مراکز و مؤسسات در ارسال آثار منتخب خویش به این دبیر خانه، تصریح نمود: با توجه به این که کتاب سال  حوزه و کتاب سال جمهوری اسلامی که بخشی از آنها دینی است برای جلوگیری از موازی کاری، با هماهنگی و همکاری معاونت پژوهشی حوزه های علمیه؛ پژوهش های چاپ نشده 5 سال اخیر را در دستور کار شورا قرار دادیم و آثار 5سال اخیر را با شرایط تعیین شده در شورای علمی دریافت و در سه مرحله داوری و امتیاز بندی کردیم.

دکتر پیمان در ادامه تصریح نمود: از 350 پژوهش دریافت شده از سراسر کشور تاکنون فقط73 پژوهش نمره بالایی گرفته اند و قرار شد 20 اثر برگزیده از بین آنها را معرفی  و مورد تجلیل قرار گیرد.

وی افزود: در این آیین معرفی و تجلیل، سعی داریم کار الگودهی و مدل سازی پژوهش  دینی هم انجام شده باشد و تعریفی که ما از پژوهش کردیم و قرار شد نوآوری در آن وجود داشته باشد و طرح مسئله و پاسخ عملی به آن هم مد نظر قرار گیرد. بر اساس این،  شورا توانسته بین آن پژوهش ها 20 اثر را برگزیند.

مسئول شورای دین پژوهان گفت: در یک سال اخیر فعالیت شورای دین پژوهان بعد از رکود سالهای اخیر این دبیرخانه کاملا از وزارت ارشاد و دولت منتزع شد و طبق اساسنامه جدید یک تشکل و دبیرخانه ستادی جدید ثبت شد؛ در رأس این دبیرخانه، هیئت امنا و هیئت مدیره و مدیرمسئول با همکاری ده نفر عضو برجسته شورای علمی باز گشایی گردید.

وی در ادامه تصریح نمود: این شورای جدید برای برطرف کردن ضعف ها و جلوگیری از کارهای نامناسب و موازی کاری ها و ارائه اولویت های مهم به پژوهشگران تلاش می کند و پژوهش های موفق را هم معرفی و تشویق می کند.

پیمان ادامه داد: وظیفه اصلی ما ایجاد حلقه وصل و هماهنگی بین مراکز پژوهشی و پژوهشگران دینی اعم از حوزوی و دانشگاهی و موسسات و مراکز مستقل و پژوهشگاه های دولتی و پژوهشگران مستقل است که امروز در عرصه دین پژوهشی انجام وظیفه می کنند.

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha