جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیمان

حوزه/ مدیر مسئول دبیرخانه شورای دین پژوهان از برگزاری آیین تجلیل از دین پژوهان برتر کشور در خردادماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، هشتمين نشست شوراى علمى دين پژوهان كشور به منظور بررسى روند داورى و انتخاب نهايى پژوهش هاى برتر دينى  در دبيرخانه اين شورا در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، دکتر آیت پیمان مدیر مسئول دبیرخانه شورای دین پژوهان کشور در حاشیه این نشست اظهار داشت: در این نشست، حجج الاسلام والمسلمین سيد على عماد، عبدالرضا ايزدپناه، مهدى مهريزى، سيد حسن اسلامى، مسعود آذربايجانى، قاسم صفرى جوادى، محمدمهدى احمدى و كاظم قاضى زاده و دکتر محمدجواد صاحبى، آثار برگزيده را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند.

وی ابراز داشت: با بررسى آثار علمى و پروژه هاى دينى منتخب در ٥ سال اخير و از میان بيش از سيصد پروژه دين پژوهشى داراى ملاك هاى علمى و تخصصى، تعداد 30 اثر در 10 رشته علوم اسلامى با احراز امتياز مطلوب به مرحله نهايى رسيده و در جلسه شورا از میان آنان، ١٠ پژوهش با به دست آوردن بيشترين امتياز  به دهمين آيين تجليل دين پژوهان راه يافتند.

مدير مسئول و دبير شوراى دين پژوهان خاطرنشان ساخت: آیین تجلیل از دین پژوهان برتر در هفتم خرداد ماه سال جاری همزمان با مراسم بزرگداشت و تجليل از مقام علمى و دين پژوهى آيت الله ابراهيم امينى و مرحوم آيت الله محمد هادى معرفت در قم برگزار خواهد شد.

دكتر پيمان تصریح کرد: آيت الله امينى و مرحوم آيت الله معرفت در ٩ دوره قبل رياست هيات هاى علمى و داورى دين پژوهان را به عهده داشته و با توجه به کسوت این دو عالم ربانى در عرصه دين پژوهى و نظر به تحقيقات و تاليفات محققانه و موثرى كه از خود به يادگار گذاشته اند، در اين دوره توسط شوراى دين پژوهان كشور مورد تجليل ويژه قرار خواهند گرفت.

 وی در پایان بیان داشت: در این مراسم، مدیریت حوزه های علمیه، مقامات دولتی و رؤسای مراكز مهم دين پژوهى مشاركت و همكارى خواهند داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha