یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حسن روحانی

حوزه/ موج انقلاب اسلامی به جهانیان اعلام کرد که مرز اسلام مرز خون و نژاد و افراط نبوده و مرز ایمان و اعتقاد و اخلاق است، بنابر این این الگو و ایمان مرزهای نظامی و جغرافیایی را نمی‌شناسد و می‌تواند در اعماق اروپا و آفریقا پیروان مخلصی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از تهران، رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه ششمین اجلاس مجمع عمومی اهل‌بیت(ع) با عنوان در سایه سار امام زین العابدین که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: این اجلاس در شرایط بسیار و حساس ناگوار جهان اسلام و مسلمانان خاورمیانه برگزار شده است و برای پیشروی اهداف آن آرزوی توفیق دارم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه غرب از مدتها پیش معتقد بود که دین ارتجاع و واپس گرایی است و شرق نیز معتقد بود که دین تحقیرکننده جامعه و نسل جوان است گفت: شرق و غرب دین را که ضد استعمار بود و قدرت بزرگ جامعه استقامت، مقاومت و اخلاق را بوجود آورده بود را مانع اهداف مادی خود تلقی می‌کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل بر این تفکر که که دوران دین پایان یافته است و دین تنها عبادت و مناسک و برنامه زندگی فردی است و از دنیای سیاست و مدیریت فاصله دارد خط بطلان کشید.

رئیس قوه مجریه افزود: انقلاب اسلامی به جهانیان اعلام کرد که دین بزرگترین قدرت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بوده و توان مدیریت و اداره جامعه و نیز مبارزه با استبداد، استعمار را دارد و بدون تکیه بر شرق و غرب و تنها با تکیه بر ایمان ملت و امت در مقابل تمام قدرتهای شرق و غرب می‌تواند بایستد و پیروز شود.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در اواسط قرن گذشته با نهضت اسلامی کار خود را آغاز کرد و بعد از چهارده سال مبارزه به پیروزی رسید و پرچم احیای دین را در سراسر جهان برافراشت.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی روح تازه بر جامعه ما دمید تاکید کرد: ایستادگی ملت افغانستان در برابر اشغال کشورشان، حرکت بزرگ احیای تفکر اسلامی در سراسر خاورمیانه، ایستادگی مردم لبنان در برابر صهیونیسم و حرکت های اسلامی در شمال آفریقا و مقاومت جویانه اسلامی در سراسر دنیای اسلام موجی بود که پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل در این سرزمین ها آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی گفت: موج انقلاب اسلامی به جهانیان اعلام کرد که مرز اسلام مرز خون و نژاد و افراط نبوده و مرز ایمان و اعتقاد و اخلاق است. بنابر این این الگو و ایمان مرزهای نظامی و جغرافیایی را نمی‌شناسد و می‌تواند در اعماق اروپا و آفریقا پیروان مخلصی داشته باشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: انقلاب اسلامی صدای اسلام را از طریق سفیر گلوله به جهانیان نرساند بلکه برای صدور اسلام از منبر و بیانات منطقی و مستدل در اجتماعات استفاده کرد اما هر انسانی در این دنیای آزاد که صداهای مختلفی را می‌شنود قدرت گزینش بهترین‌ها را داشته و خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اسلام دینی است که سرآغاز حکومتش بر پایه پیمان آغاز شد گفت: پیمان عقبه‌ سرآغازی برای استقرار اسلام بعنوان یک حکومت و حاکمیت در مدینه بود البته ادامه این راه هم با قانون و قرارداد با ادیان و مذاهب خواهد بود زیرا اسلام همان دینی است که با یهود و نصارا و کفار پیمان و قرارداد بست و تا زمانی‌که آنها پای قرارداد ماندند پیامبر اکرم(ص) هم بر قرارداد پایبند بود.     

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha