پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
علی اکبر ولایتی

حوزه / مشاور عالی رهبری در امور بین الملل، گفت: در خاورمیانه مردم به دنبال دمکراسی مبتنی بر آموزه های اسلامی و آموزه های شرقی هستند ولی حاکمان این را به زیان خود می بینند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، از تهران، «دکتر علی اکبر ولایتی» مشاور عالی رهبری در امور بین الملل امروز  در آیین افتتاحیه مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و کنگره بین المللی امام سجاد(ع) اظهار داشت: بر اساس طراحی های توطئه گران بین المللی کشورهای اسلامی باید تجزیه شوند و نام آنها از جغرافیا محو شود.

وی ادامه داد: جدیداً یکی از مقامات آمریکا آرزوی خود را در مورد تجزیه عراق بیان کرد. آنها به فکر تشکیل یک بخش حائل در شمال سوریه به معنی تجزیه تدریجی این کشور هستند که با همت و تلاش  مردم این کشور در مبارزه به ظلم، خواب آنها تعبیر نخواهد شد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه ما همه روزه شاهد ناجوانمردی‌ها هستیم که یکی از آنها شعار تفرقه و شعارهای ضد شیعی و سنی است، گفت: بحران‌های منطقه ماهیت مذهبی ندارد، منکر وجود نارسایی در برخی جاها نیستیم یا اختلافی وجود ندارد ولی نارسایی های موجود، اصل نیست.

وی افزود: در مصر، تونس و لیبی اختلافات مذهبی نیست، پس مسئله چیز دیگری است. خاورمیانه دچار بحران الگوی کمبود مردم سالاری است و دولت های توتالیتر با سیستم جمهوری و سلطنتی بر مردم خود حکومت می کنند و مراحل رشد طی نمی شود و زیر ساخت ها برای رشد اجتماعی موجود نیست. ایران و عراق مستثنی هستند چرا که در این کشورها آزاداندیشی وجود دارد.

وی تاکید کرد: در خاورمیانه مردم باید به دنبال دمکراسی مبتنی بر آموزه های اسلامی و آموزه های شرقی باشند ولی حاکمان این را به زیان خود می بینند. نخبگان نتوانستند مطلب جدیدی بگویند و قدرت های جهانی گسل های تاریخی میان مذاهب را فعال می کنند و تا حدی موفق بوده اند و ما باید آنها را درمان کنیم. اختلافات مذهبی و طایفه ای اصل نیست.

وی با بیان اینکه عامل خارجی در دامن زدن به درگیری های منطقه موثر است، افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال منافع خود هستند و با مدیریت مستقیم و غیر مستقیم اختلافات را ادامه می دهند و ناپختگی برخی کشورهای منطقه موجب پیشرفت اختلافات شده است. برخی کشورها بازی سخیفی شروع کرده اند و در اقدامات خود نه خدا و نه آینده خود را در نظر می گیرند. و ما نمی خواهیم هیچ یک از کشورهای اسلامی تضعیف شود.

ولایتی با اشاره به شرایط کشور سوریه اظهار داشت: امروز در شرایط جدیدی هستیم که استکبار با ایجاد یکپارچگی نتوانست رژیم سوریه را از بین ببرد و امروز بشارت الهی را می بینیم. از آن یکپارچگی ظاهری هم خبری نیست و در شرایط جدید، مقاومت بسیار محکم و مستحکم تر از گذشته است و ما با توجه به توافق هسته ای ایران، توان بیشتری از حمایت از دوستان خود خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه وظیفه ما پیروان اهل بیت(ع) خیلی سخت است، افزود: افشای دست های پنهانی که نقشه دشمن را به هدف برسانند، وحدت میان مسلمانان و افشای توطئه جریان های تکفیری که خطر یکسانی برای شیعه و سنی به شمار می آیند از وظایف پیروان اهل بیت(ع) است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha