دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید عمار حکیم

حوزه/ این انقلاب از نبرد استکبار و استضعاف سخن گفت که دو گانگی موجود در جهان را نشان داد و موجب تضعیف قدرت های بزرگ شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، از تهران، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در افتتاحیه ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و همایش بین المللی امام سجاد(ع) اظهار داشت: ما از دهه‌های پیش شاهد برگزاری چنین همایش‌های بزرگی در ایران بوده ایم. این همایش درحالی برگزار می شود که جهان با شرایط خاصی مواجه بوده به طوری که برگزاری چنین همایش هایی را ضروری می‌سازد.

حجت الاسلام و المسلمین سید عمار حکیم در ادامه گفت: کشورهای بزرگ توان مواجه با قدرت های روبه رشد را ندارند که نمونه آن را در توافق هسته ای شاهد بودیم. ارتباطات بین المللی در سطح منطقه تغییر کرده و فعالیت جریان‌های تروریستی در منطقه گسترش پیدا کرده است. جمهوری اسلامی ایران از وضعیت استراتژیکی برخوردار است و این کشور نقطه وصل میان مناطق مختلف جهان است.

وی تصریح کرد: امروزه موقعیت مناسب و فرصت تاریخی برای شیعیان اهل بیت(ع) در جهان به وجود آمده است که نتیجه قرن ها جهاد و تلاش شیعیان است. این فرصت تاریخی نتیجه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به انقلاب اسلامی اظهار داشت: این انقلاب از نبرد استکبار و استضعاف سخن گفت که دو گانگی موجود در جهان را نشان داد و موجب تضعیف قدرت های بزرگ شد. انقلاب اسلامی از مستضعفین جهان حمایت کرد و محورهای سه گانه مقاومت، بیدار اسلامی و حرکت های آزادی بخش را در جهان به وجود آورد.

حجت الاسلام و المسلمین عمار حکیم، در ادامه بیان کرد: انقلاب اسلامی برای به وجود آوردن دولتی بود که زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد بود. استراتژی ما باید برای به وجود آوردن دولتی برای شیعیان باشد که برای پیروان مکتب اهل بیت(ع) امنیت به وجود بیاورد و از تمام امکانات لازم برای استفاده از این دولت استفاده کرد که نمونه آن زیارت اربعین است که باید ابزاری برای محقق کردن این استراتژی باشد.

وی با تاکید براینکه فلسطین قضیه مرکزی برای مسلمانان است و در هر شرایطی اولویت اول مسلمانان خواهد بود، خاطرنشان کرد: شیعیان باید با دیگر مسلمانان ارتباط برقرار کنند، همچنین از لحاظ اقتصادی باید زمینه های لازم برای قدرت پیدا کردن شیعیان را فراهم کرد و ضروری است که از تمام امکانات برای رسیدن هدف فوق الذکر استفاده کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha