دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نوری مالکی

حوزه/ رئیس حزب الدعوه عراق با بیان اینکه دنیا از وجود صهیونیسم در عذاب است ، گفت: وحدت شیعیان زمینه ساز تقریب بین مذاهب اسلامی بوده و تا وحدت وجود نداشته باشد، تقریب وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، نخست وزیر سابق عراق؛ در آئین  افتتاحیه ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و همایش بین المللی امام سجاد(ع) ، اظهار داشت:  افتخار می کنم در جمع تعدادی بزرگی از نخبگان مکتب اهل بیت(ع) هستیم تا به حل چالش هایی که شیعیان با آن مواجه هستند، بپردازیم.

وی افزود: مجمع جهانی اهل بیت(ع) جایی است که شیعیان از کشورهای مختلف تحت سایه آن جمع می شوند. مسلمانان اهل بیت(ع) را دوست دارند و از طریق اهل بیت(ع) به پیامبر نزدیک می شوند، به جز گروهی که از صدر اسلام به دشمنی با اهل بیت(ع) پرداختند.

رئیس حزب الدعوه عراق اظهار داشت: باید به دنبال کم کردن حساسیت ها در جوامعی که شیعیان با پیروان مذاهب دیگر هستند، باشیم. باید به دنبال وحدت بین خود شیعیان و نیز تقریب مذاهب باشیم که این دو همدیگر را کامل می کنند.

نوری المالکی در ادامه بیان کرد: ما می توانیم چالش هایی که در مسیر هست، از بین ببریم. ما به مدرسه اهل بیت(ع) تعلق داریم، مدرسه ای که عرفان را به امام خمینی(ره) آموخت که ایشان حکومت شاهنشاهی را از بین برد. مدرسه ای که به شهید صدر درس فدا داد و ایشان برای آزادی جامعه، جان خودش را فدا کرد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری برای تقویت مدرسه اهل بیت(ع) و حمایت از پیروان این مدرسه و تمام مسلمانان و همکاری بین امت اسلامی در جنبه های مختلف سیاسی و اقتصادی تلاش می کنند، ما از این تلاش ها حمایت می کنیم و این هم هدف ما است. وحدت شیعیان سبب ساز تقریب بین مذاهب اسلامی می شود، تا میان شیعیان وحدت وجود نداشته باشد، امکان تقریب مذاهب وجود ندارد.

نخست وزیر سابق عراق اشاره به اوضاع این کشور اظهار داشت: شیعیان عراق از وجود تکفیری ها رنج می برند، در عراق جریان های استعماری از ابتدای سقوط نظام صدام علیه مردم این کشور توطئه کردند و دو کشور عربستان و اسرائیل با استفاده از مزدوران محلی سعی در تجزیه عراق دارند.

نوری المالکی ادامه داد: شیعیان در کشورهای مختلف از وهابیت و صهیونیسم رنج می برند. تا زمانی که وهابیت فعالیت می کند، گروه های تکفیری همچون القاعده و داعش و بوکوحرام وجود خواهند داشت.

وی تصریح کرد: اسرائیل، مسلمانان و شیعیان را هدف قرار می دهد، جنگ صهیونیست ها با شیعیان به جنگ نظامی محدود نیست و آنها در تمام جنبه ها می جنگند. امکان ادامه حیات با اسرائیل نیست، چون صهیونیست ها توسعه طلب هستند، باید همانطوری که با وهابیت جنگید، با صهیونیسم جنگید.

رئیس حزب الدعوه گفت: امروزه شاهد اتحاد علنی صهیونیسم و وهابیت بر ضد جبهه مقاومت هستیم، جنگ جریان وهابیت و صهیونیسم با ما، جنگی از داخل است، چون این جریان از ادوات داخلی استفاده می کند و برای شکست این هجوم، باید از تمام ابزار دولتی، قانونی و رسانه ای استفاده کنیم. باید اوضاع داخلی خودمان را درست کنیم و نظرات خودمان را به یکدیگر نزدیک کنیم.

         

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha