جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نعیم قاسم

حوزه/ ولایت فقیه و حضور رهبری عادل و باتقوا در راس جوامع اسلامی معیار اصلی برای پیروزی در برابر کفر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از  تهران، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) که با حضور شخصیت های برجسته کشورهای اسلامی و مسئولان عالی رتبه کشورمان، در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، اظهارداشت: برگزاری چنین اجلاس هایی بهانه ای برای تقویت انس و الفت با معارف اهل بیت(ع) و نزدیکی به مکارم اخلاقی آنان است.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ نعیم قاسم افزود: دعای مکارم الاخلاق امام سجاد(ع) به عنوان نزدیک کننده جهان اسلام باید موردنظر تمام مسلمانان و بزرگان جهان اسلام قرار داشته باشد تا به این ترتیب شاهد رشد و تقویت وحدت و همدلی میان مسلمین باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایران اسلامی به عنوان قلب تپنده امت اسلامی شناخته شده، عنوان کرد: باید برای همکاری میان امت اسلامی چاره اندیشی شود و بهترین راهکار برای این امر طراحی برنامه ای برای جاری ساختن معارف اسلامی در میان مردم و همچنین تقویت روحیه مقاومت در برابر تکفیری ها و منافقین است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان، ضمن تاکید بر لزوم بهره مندی کشورهای درگیر با مسئله تکفیری ها از تجارب ایران اسلامی در امر برخورد با رویدادهای نفاقی، خاطرنشان کرد: حزب الله و مقاومت اسلامی لبنان درصدد طراحی چنین برنامه ای برای بهره مند ساختن ملل درگیر با مشکلات تکفیری ها و حمله کشورهای منافق است که مهم ترین کار در این خصوص اطاعت از رعبری علما و بزرگان دینی است.

شیخ نعیم قاسم، همچنین بهره مندی از معارف اهل بیت(ع) در جوامع اسلامی را نیاز اساسی پیروزی‌های آتی دانست و گفت: آنچه موجب پیروزی های گذشته لبنان و مقاومت اسلامی در جای جای کشورهایی اسلامی شده تنها توسل و تمسک به معارف اهل بیت(ع) است و خوشبختانه امروز شاهد رشد و گسترش این معارف در میان سایر امم اسلامی نیز هستیم.

وی، تاسی از سیره رفتاری اهل بیت(ع) را امری مهم در موفقیت های آتی مسلمانان برشمرد و ابراز داشت: همواره اهل بیت(ع) در کشورها و جوامع خود جزو برترین انسان ها بوده اند و این امر به دلیل بهره مندی آن ها از مکارم اسلامی بوده است؛ حال اینکه اگر بزرگان کشورهای اسلامی و در راس آن ها فرماندهان و رهبران گروه های مقاومت از این روش زندگانی تاسی جویند یقینا شاهد پیروزی های بزرگی خواهیم بود.

شیخ نعیم قاسم، در ادامه اشاره ای به مذاکرات هسته ای و نقش برجام هسته ای در منطقه داشت و عنوان کرد: این برجام تا حدود زیادی توانسته رویکرد غرب نسبت به ایران و حامیان این کشور را تغییر دهد و شاهد بالا رفتن توانمندی های کشورهای مقاومت در برابر یاغیان هستیم.

وی، جمهوری اسلامی ایران را همراه همیشگی مقاومت و جهاد اسلامی دانست و تاکید کرد: نیروهای مقاومت اسلامی در لبنان و سایر کشورها تنها با الگو از انقلاب اسلامی ایران می توانند پیروزی های آینده خود را تضمین کنند و بدون توجه به این امر نمی توان شاهد آینده مناسب برای کشورهای اسلامی بود.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان، با اشاره به اینکه راه حل اصلی بحران منطقه راهکارهای سیاسی است، بیان داشت: برای اصلاح این بحران باید راهکاری سیاسی یافته شود و در کنار آن نیز راهکارهایی ارائه شود تا شاهد تسریع در رسیدن به نتیجه باشیم.

وی، در ادامه با ارائه پپیشنهاداتی برای ارتقای امنیت منطقه، تصریح کرد: در وهله نخست باید روسا و رهبران کشورهای اسلامی با توجه به علما و حوزه های علمیه راه صحیح را تشخیص داده و مکتب اهل بیت(ع) را در میان مردم ترویج کنند.

شیخ نعیم قاسم همچنین خاطرنشان کرد: بسیج جوامع حامی مقاومت در سراسر کشورهای اسلامی، برخورد اصولی با چالش های پیش آمده میان شیعه و سنی، مبارزه با تکفیری ها و جلوگیری از رشد و گسترش آن، عدم توجه به مرزبندی های سیاسی و فرقه ای در کشورهای اسلامی جزو اصولی است که باید با توجه به آن مسیر صحیح موفقیت ها پیموده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha