دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه/ شیخ نعیم قاسم گفت: امروز تکفیری ها در الزبدانی و جرود عرسال در قفس هستند و نمی توانند کاری انجام دهند و ما به مرحله ای رسیده ایم که قدرت آنها را در هم شکسته ایم و این بسیار مهم است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: حزب الله توانست در مقابل گسترش تکفیری ها از دروازه سوریه بایستد و از نظام سوریه نیز حمایت کرد و با امکانات و قدرت خود پیروز شد و توانست گام های بلندی به جلو بردارد.

وی افزود: اسرائیل در راس اولویت های ما قرار دارد و گروه های تکفیری نیز از نظر ما شاخه ای از اسرائیل هستند و مبارزه ما با تکفیری ها بخشی جدا نا پذیر از مواجهه ما با اسرائیل می باشد و از سوی دیگر هنگامی که در سوریه می جنگیم هدف ما حمایت از پشتیبان مقاومت لبنان است و از نظامی حمایت می کنیم که در کنار ما است و تمام اینها در راستای مبارزه با اسرائیل تعریف می شود.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: حضور مقاومت در عرصه ما را به جایگاه تاثیرگذاری رسانده، زیرا چالش هایی که ما در آن وارد شدیم و در آن پیروز شدیم، موجب پیشرفت ما شد و ما هنگامی که بتوانیم به عنوان طرف مقابل اسرائیل و حامی وحدت اسلامی در آینده منطقه تاثیر گذار باشیم، به این معنا است که موجب تقویت امت اسلام هستیم و بر این اساس با مقایسه میان حزب الله و داعش مخالفیم؛ چرا که داعش به دنبال اشغالگری و حزب الله به دنبال آزادسازی است و این دو با هم فرق بسیار دارند.

وی درباره سفر اخیر خود به قلمون نیز گفت: بازدید من از مجاهدان حزب الله امری طبیعی است و اصل بر این است که ما با آنها همراه باشیم و این بازدید نیز رسانه ای نبود، اما یکی از مجاهدان تصاویری را منتشر کرد.

نعیم قاسم گفت: مجاهدان مقاومت شخصیت هایی ممتاز دارند و فداکاری های آنها بی حد و مرز است و الگوی شایسته ای برای اقتدا در زمینه مقاومت در جهان هستند، زیرا دستاوردهای حزب الله در این زمان اندک قابل توجه است و من در دیدار با مجاهدان حزب الله احساس کردم از روحیه عزت و سربلندی بسیاری برخوردار هستند و من نیز از آنها روحیه گرفتم.

وی افزود: امروز تکفیری ها در الزبدانی و جرود عرسال در قفس هستند و نمی توانند کاری انجام دهند و ما به مرحله ای رسیده ایم که قدرت آنها را در هم شکسته ایم و این بسیار مهم است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پاسخ به سؤالی درباره مرحله پس از الزبدانی گفت: ما با خطر مواجهیم و بر این باوریم که الزبدانی دریچه ای برای تاثیر بر معادله ای است که ما در مقابل آن خواهیم ایستاد و از سوی دیگر سوریه نیز خطر را پشت سر گذاشته و امکان سرنگونی نظام وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha