جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه / القاعده و شاخه‌های آن پدیده‌ای است که به ضرر اسلام و مسلمانان می‌باشد. این پدیده حالت سیاسی با پوشش دینی است که برخی حکام و دولت‌ها از آن نه برای دین بلکه بر اساس منافع خود بهره برداری می کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان، در دومین کنفرانس اجتهاد و نوآوری از دیدگاه امام خامنه ای در بیروت گفت: رویکرد تکفیری محصول مشترک پول عربستان و هیمنه آمریکا است.

وی افزود: خطر تکفیری همان آموزش دینی به نسل جوانان به روشی انحرافی است که مهمترین دلایل گسترش آن عملکرد سنتی علماء از یک سو و شانه خالی کردن مسایل امت از سوی دیگر می‌شود.

برپایه این گزارش به نقل از فارس، وی تصریح کرد: القاعده و شاخه‌های آن پدیده‌ای است که به ضرر اسلام و مسلمانان می‌باشد. این پدیده حالت سیاسی با پوشش دینی است که برخی حکام و دولت‌ها از آن نه برای دین، بلکه بر اساس منافع خود بهره برداری می کنند، همچنان که القاعده در توجیه مذهبی خود برای انجام اقدامات تروریستی و جنایت آمیز از آن استفاده می‌کند.

شیخ نعیم قاسم گفت: ما باید از لحاظ فکری، سیاسی و جهادی با این پدیده مقابله کنیم و تا جایی که امکان دارد، انحراف‌های آن را برملا و آنها را شکست دهیم. این مسئولیتی است که بر دوش همه مسلمانان به ویژه امت و طیف‌های اسلامی و همه آزادگان جهان است.

وی خاطر نشان کرد: طرح مقاومت دارای سلامت رویکرد فکری و حکمت عملی است، در مقابل شکست‌های جبهه النصره و داعش در جرود القلمون و عرسال، نشان دهنده امکان شکست سناریوی القاعده و حامیان آن به عنوان بخشی از شکست سناریوی آمریکایی صهیونیستی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha