شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت‌الله تسخیری

حوزه/ عربستان سعودی بیست طرح را برای شکست ایران به کار برد که در همه آنها شکست خورد؛ ایجاد القاعده و طالبان کمک 32میلیارددلاری به علاوه لجستیکی به صدام برای جنگ با ایران بخش کوچکی از این کار بودکه باعث شد روز به روز در مقابل ایران اسلامی به زانو در بیایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمدعلی تسخیری، امروز در همایش  اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم در حمایت از مردم یمن  که در مدرسه عالی دارالشفا  برگزارشد گفت: بنیاد عربستان بر اساس نقشه انگلیسی ها و حمایت از عبدالعزیزی ایجاد شد که با تحریک یک ژنرال انگلیسی به سراسر عربستان مسلط شد و خود او پشت سر این ژنرال انگلیسی در مکه نماز خواند.

وی افزود: نظام عربستان از وهابیتی ایجاد شده بود که تمام مسلمانان را تکفیر کرد و این نظام، وهابیت متشتت را در این سرزمین بنیان نهاد و به دشمن اصلی شیعیان مبدل شد.

آیت الله تسخیری با ذکر این مطلب که عربستان پس از قدرت گیری ایران اسلامی از راهی برای سقوط این نظام الهی استفاده کرد گفت: آنها در ابتدا کمی از خود انعطاف نشان دادن و سخن از گفتگوی بین ادیان کردند که از بیخ و بن آن را قبول نداشتند.

وی افزود: عربستان سعودی بیست طرح را برای شکست ایران به کار برد که در همه آنها شکست خورد؛ ایجاد القاعده و طالبان کمک 32میلیارددلاری به علاوه لجستیکی به صدام برای جنگ با ایران بخش کوچکی از این کار بودکه باعث شد روز به روز در مقابل ایران اسلامی به زانو در بیایند.

آیت الله تسخیری بیان کرد: آنها سعی کردند سوریه را نیز به سوی خود بکشند که نتوانستند این کار را انجام دهند؛ بعد نیز گفتندکه لبنانی ها برده ایرانی ها شده اند؛ در آخر هم به سوی یمنی هایی رفتندکه تا پیش از این حیات خلوت آنها بود؛ آنها علی عبدالله صالح را نیز بر جای نشاندند که یک زیدی بود که حتی وقتی می خواست دو تن از علمای زیدی را اعدام کند با تلاش رهبر انقلاب و نامه ایشان و صحبت کردن بنده با علی عبدالله صالح این اتفاق نیافتاد، ولی وی با زیدی ها دشمن بود، ولی او نیز از بین رفت و نیروی دیگری روی کار آمد.

وی گفت: بنده خودم شاهد طرح های کثیف آنها برای از بین بردن حوزه علمیه یمن بودم و معارف زیدیه را به فراموشی سپردند و سعی کردند زیدیه که بخش اکثریت مردم یمن است را نیز نابود کنند؛ در این شرایط بود که آنها متوجه اعلام موجودیت و قدرت یابی جنبش انصارالله شدند و این جنبش توانست کل یمن را در سیطره بگیرد و منصور نیز جایی برای قرار ندید و فرار کرد.

وی اظهارکرد:عربستان  با کمک مرتجعین منطقه به یمن حمله کردند و با تسلیحات سنگین و تبلیغات عظیم این جنگ که واقعا تبلیغات عربستان بسیار قوی تر از ماست در این جنگ همه کاری کردند و در ابتدا بیان کردند که این جنگ تنها 7 روز به طول می انجامد ولی تا امروز 74 روز است که نتوانستند کاری انجام ده و تا امروز به گفته خودشان 170کشته با 1700زخمی داشته اند و میلیاردها دلار سرمایه نظامی آنها بر باد رفته است.

وی با اشاره به فتوای علمای وهابی برای جواز حمله و جنگ در ماه های حرام گفت: عربستان امروز شکست خورده و به دنبال میانجیگیری عمان و ژنوی هاست که بتوانند به یک نحو از این باتلاق بیرون بیاید، ولی مطمنا این جنگ به پیروزی انصارالله و حامیان انقلاب اسلامی ختم خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha