جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اعرافی

حوزه/ رئیس جامعة المصطفی با بیان این که راه حل مشکلات مسلمانان رسیدن به حقیقت تمدن اسلامی است گفت: جنگ یمن ناکارآمدی سازمان های بین المللی را نشان داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین اعرافی امروز در همایش اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم در حمایت از مردم بحرین که در مدرسه عالی دارالشفا برگزارشد اظهارداشت: اساتید خود در سالگرد پانزده خرداد مواضع قم را به عنوان یک پایگاه بزرگ علم و دانش تبیین می کنند و برای امت اسلام نیز درس آموز است.

حوزه علمیه قم در کنار مردم یمن است

وی افزود: پیام قم و حوزه علمیه قم این است که ما در کنار مردم یمن و این ملت مظلوم قرارداریم و این اجلاسیه همین مطلب را ارایه می دهد.

رئیس جامعة المصطفی بیان کرد: چند ما قبل  در جلسه ای در محضر رهبر انقلاب بودیم ، نکته ای بیان کردند که عمق امروز مرزبندی و جایگاه انقلاب اسلامی را نشان می دهد؛ گفتند، شرایط سیاسی و اجتماعی فرهنگی جهان در وضع موجود یک شرایط ژله ای و بسیار منعطف دارد که ایران و انقلاب باید جایگاه خود را پیدا کند و این نکته برای حوزویان بسیار مهم است.

پس از جنگ جهانی نقشه عالم ترسیم شد

وی گفت: پس از جنگ جهانی نقشه عالم ترسیم شد، ولی ما در آن وضعیت غایب بودیم؛ در آن جنگ جهانی عالم در دست متفقین بود و آمدند جهان را تقسیم کردند و ایدئولوژی های خود را در عالم مشخص کردند؛ قدرت های نوظهور روی کار آمدند، ولی خبری از گفتمان اسلام نبود.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی بیان کرد: در آن سالها عالم تقسیم شد و ما در آن جایی نداشتیم؛ همه کسانی که امروز در قم حضور دارند باید به این نکته راهبردی توجه داشته باشند.

وی گفت: بیش از 6 دهه عالم با منطق شوروی و آمریکا طراحی و اداره شد؛ یعنی اگر در نقاط عطف حضور استراتژیک نداشته باشیم جهان تقسیم می شود و طرح ها پیاده می شود.

حوزه باید نگاه راهبردی داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی اظهارکرد: اگر حوزه در این نگاه راهبردی از این عرصه عقب بیافتد باز هم اسلام و اندیشه ناب اسلامی از صحنه خارج می شود و مزدوران آمریکا و اسراییل در دنیا مسلط می شوند همانگونه که قبلا آنگونه شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: اگر بتوانیم اندیشه ناب اسلامی را در این نقطه از عالم به صحنه آورده و یک جریان بزرگ معرفتی را در جهان بوجود بیاوریم، آینده دنیا سرنوشتی دیگر خواهد داشت؛ مقاومت ملت ایران و انقلاب شکوهمند اسلامی در نقطه عطفی است که اگر بتواند این جریان را در عالم تثبیت کند نقشه آینده شکلی دیگری خواهد داشت.

عمق وجدان انسان ها خریدار اندیشه اسلامی است

وی گفت: 50سال پیش امام (ره) بنیانی بنا گذاشتند که امروز جهان آن را باور کرده است، ولی آن روز هیچ کسی آن را باور نمی کرد ؛اندیشه اسلامی در سراسر اقالیم عالم خریدار دارد؛ اندیشه اسلامی دارای مشتری است؛ عمق وجدان انسان ها خریدار اندیشه اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی بیان کرد: جنگ یمن هرگز منشا یک جنگ مذهبی نبوده است؛ امروز می بینیم سنی و شافعی و اثنی عشری در قبایل مختلف در کنار هم  هستند.

اتفاقات یمن یک انقلاب بزرگ است

وی گفت: نکته دیگر آنکه آنچه در یمن در حال اتفاق است یک جنگ داخلی و  شورش علیه دولت قانونی نیست؛ بلکه یک انقلاب بزرگ است.

رئیس جامعه المصطفی افزود: نکته دیگر اینکه یمن به دنبال جنگ خارجی نبوده است و انصارالله خود را مدافعان کعبه و بیت الله تعریف می کند و این دفاع، یک دفاع مشروع از یک کشور اسلامی است؛ نکته دیگر آنکه امروز یمن دیگر یک حرکت بریده از جریان مقاومت اسلامی نیست.

نقض آشکار حقوق بشر در یمن بسیار عیان و مشهود است

وی گفت: نکته دیگر آن است که وجدان بشریت باید به حال این وقایع تلخ و عاشورای بزرگ خون بگرید؛ یک طرح آمریکا و اسراییل و غرب است و از طرف دیگر یک ملت مظلوم است؛ نکته دیگر نقض آشکار حقوق بشر در یمن بسیار عیان و مشهود است.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی بیان کرد: نکته دیگر ناکارآمدی سازمان های بین المللی و همراهی با مستکبران در این جنگ و  تقابل جبهه مقاومت در مقابل گفتمان اهریمنی و شیطانی است.

وی گفت: به رغم این همه جنایت و خساراتی که وارد کردند به هیچ یک از اهداف خود نرسیدند؛ آنها به دنبال بازگشت منصور هادی و به دنبال سقوط حوثی ها بودند؛ آنها نقشه درازمدت برای تجزیه قدرت های اسلامی و منطقه ای دارند ولی به آن نقشه نرسیدند.

رئیس جامعة المصطفی اظهارکرد: امروز القاعده تضعیف شد و امروز دیگر تحلیل نیست و یک کدهای  روشنی است که اسلام های مستبد و داعشی و غربی همه پشت سر اسلام آمریکایی قراردارند که تضعیف شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha