جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
1

حوزه/ رئیس جامعه المصطفی گفت: حوزه با هماهنگی بیشتر دولت، و با بهره‌مندی از دانش‌آموختگان المصطفی، می تواند در توسعه توریسم مذهبی نقش موثری ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در دیدار  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت با ارائه دورنمایی از جامعه‌المصطفی و تشریح برخی فعالیت‌ها و دست‌آوردهای آن،  اظهارداشت: باید نگرش فراملی را به قم و حوزه علمیه تقویت کرد. جامعه‌المصطفی، بعد فراملی به قم داده است.

وی، با تأکید بر دایر شدن دفتری در ادارات‌کل برای ارتباط بیشتر با حوزه علمیه قم، اظهار داشت: لازم است استان قم را از استان‌های دیگر متمایز دانست. جامعه‌المصطفی می‌تواند در تأمین منافع ملی و انقلابی، به ایران اسلامی کمک نماید. همچنین در زمینه توسعه توریسم مذهبی نیز می‌تواند نقشی چشم‌گیر ایفا کند.

رئیس جامعه‌المصطفی، با اشاره به برخی حوزه‌هایی که المصطفی می‌تواند مؤثر باشد، خاطرنشان ساخت: یکی از این حوزه‌ها، گردشگری است؛ می‌توانیم با هماهنگی بیشتر دولت، نقش مؤثری در این زمینه داشته باشیم. با بهره‌مندی از دانش‌آموختگان المصطفی، توسعه توریسم مذهبی امکان‌پذیر خواهد بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حوزه حقوق بشر را یکی دیگر از حوزه‌های پیش رو دانست و گفت: حوزه محیط زیست و نیز تجارت، از دیگر عرصه‌هاست. شبکه‌ای از دانش‌آموختگان المصطفی می‌تواند در زمینه توانمند و فعال شود.

وی تصریح کرد: البته این عرصه‌ها جزو مأموریت ما نیست، ولی می‌توانیم با هدف اعتلای کشور، در این زمینه‌ها نیز خدمت‌رسانی نماییم.

در ادامه، آقای افخمی با ابراز خرسندی از آشنایی با المصطفی، فعالیت‌ها و ظرفیت‌های بی‌بدیل آن، گفت: تاکنون، چهارده رایزن در زمینه صنعت و تجارت، در برخی کشورها فعال شده‌اند که در آینده، افزایش خواهند یافت. اگر جامعه‌المصطفی بتواند در زمینه‌های مربوط به تجارت به ما کمک کند، بسیار مفید و ارزشمند خواهد بود.

وی، با اشاره به لزوم توجه به ظرافت‌های این عرصه، بیان کرد: ایجاد مراکز تجاری را در خارج کشور پی‌گیری می‌کنیم. در حقیقت، در این مراکز، بازرگانان می‌توانند اطلاعات لازم برای ورود به عرصه تجارت را به دست آورند.

شایان ذکر است، در پایان جلسه مقرر شد، کارگروهی متشکل از ی مسئولان المصطفی و سازمان توسعه تجارت تشکیل شود و زمینه‌های همکاری و همفکری در عرصه‌های مطرح‌شده را ارزیابی نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha