سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
1

حوزه/ رئیس جامعه المصطفی گفت: دست های بسیاری وجود دارد تا ما را در اختلافات مذهبی و ناسیونالیستی غرق کنند؛ دنیای اسلام باید فکری انقلابی و متعادل را فراهم نماید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین اعرافی عصر امروز در گردهمایی عظیم طلاب المصطفی در مدرسه حجتیه گفت: راز و رمز و شرط موفقیت طلاب اتصال به منبع جوشان ادعیه به ویژه دعای شعبانیه است که نباید از آن غافل شویم.

وی افزود: طلاب نباید به اهداف کوچک بسنده کنند یعنی افق ذهن و اهداف طلاب باید بالا باشد؛ باید به یاد بیاوریم که روزگاری امام راحل با اینکه در این شهر محاصره بودند ولی وقتی که سخنرانی می کردند برای همه عالم سخن می گفتند.

رئیس جامعه المصطفی اظهارکرد: سخنان امام در سالهای 41 و 42 نشان می دهد که افق دید ایشان تا چه اندازه است؛ بلندی هدف طلاب را در رسیدن به توفیق در این مسیر کمک می کند.

امام جمعه موقت قم تصریح کرد: دعوت مخاطبان به مشارکت از رموز اصلی طلاب است؛ طلاب باید در تبلیغ باید کاری کنند که چندین جوان را برای انجام فعالیت های تبلیغی به مشارکت بگیرند و این جذب از هنرهای طلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی گفت: باید بخشی از کارهای مدیریتی مدارس هم به خود طلاب داده شود که مدیریت فرهنگی و اجرایی را تجربه کنند؛ جلب مشارکت کار تبلیغی را پیش می برد.

وی خاطرنشان کرد: طلاب باید لحن ملایم و غیر تکلیفی و دوستانه را در تبلیغ به کار ببریم؛ اصل در دعوت به اسلام زبان نرم و ملایم و منطق استوار است؛ روحانیت بر پایه منطق و روی خوش کار کرده و موفق بوده است؛ این مساله تفاوت عمده ما با تکفیری ها و مسلمان نمایان است.

وی افزود: البته مسلمانان وقتی همیشه در مقابل مستکبران عالم قرار می گیرند با لحن محکم سخن می گویند؛ ولی در میان مردم باید با منطق و زبان نرم سخن گفت؛ از امتیارات مکتب اهل بیت این است که اهل منطق بوده اند؛ شیخ مفید در بغدادی که پایگاه خلافت عباسیان بود چنان نفوذ کردند که هنگام تشییع پیکر ایشان ده ها هزار جمعیت شیعه و سنی در عزای او گریستند.

رئیس جامعه المصطفی اظهارکرد: هرجا که کسی از قم و حوزه و المصطفی حضور می یابد باید نماد اخلاق و استدلال باشد و لحن طلاب باید دوستانه باشد.

امام جمعه موقت قم تصریح کرد: نکته دیگر آن است که روحانیون صرفا یک مبلغ محض نبودند و در کنار انتقال معارف اهل بیت(ع) خیر خواه مردم و دستگیر از نیازمندان و فعال در عرصه های اجتماعی بوده اند؛ خیر خواهی از مردم و دستگیری از نیازمندان از ویژگی های طلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی گفت: روحانیون همیشه باید پیشگام فعالیت اجتماعی ونوع دوستانه و خیریه باشد؛ طلاب باید در کشورهای مختلف تلاش کنند که ان جی او هایی برای حفظ محیط زیست و خیرخواهی برای مردم ایجاد کنید.

وی خاطرنشان کرد: امروزه گروه نابخردی که یمن را مورد حمله قرارداده است و فکر افراطی خشونت مذهبی را در عالم دامن می زند ابزاری در دست حکومت های استعماری و استکباری و صهیونیستی هستند و به همین دلیل باید بدانیم که سرچشمه فساد از کجاست و بی خود در دعواهای کوچک اسیر نشویم.

وی افزود: طلاب نباید در دام مجادلات و مناظرات بیهوده مذهبی نیافتیم؛ هیچ چیزی از این مناظرات بیهوده نصیب کسی نمی شود؛ طلاب باید الگوی یک انسان پاک را ارایه دهند و معارف اهل بیت(ع) را ارایه دهید؛ امروز دشمنان به دنبال آن هستند که دام بیاندازند و همه ما را گرفتار کنند.

رئیس جامعه المصطفی  اظهارکرد: افتخار می کنیم که قم پایگاه نشر اهل بیت(ع) است، ولی باید بدانیم که دست های بسیاری وجود دارد که ما را در اختلافات مذهبی و ناسیونالیستی غرق کنند؛ دنیای اسلام باید یک فکر انقلابی و متعادلی در دنیای اسلام فراهم کند.

امام جمعه موقت قم تصریح کرد: طلاب باید مبشر وحدت و همدلی و مشارکت دنیای اسلامی باشیم؛ البته باید پیشگام مبارزه با سرچشمه های فساد در جهان و منطقه نیز باشیم؛ باید بر مشترکات اسلامی نیز تاکید کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی گفت: یکی از نکات مهم در تبلیغی این است که باید رعایت کنند، حفظ مرکزیت محراب و منبر و مسجد است؛ باید فعالیت هایی انجام دهیم که عالمان دین در عرصه های مختلف تربیت شوند؛ طلاب باید لباس روحانیت را ارج بنهند و مسجد و محراب را قطب و اصل کار خود قراردهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha