جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعرافی فریدون همتی

حوزه/ رئیس جامعة المصطفی با بيان اينكه قم به مركز انتقال پيام تشيع به جهانيان مبدل گشته است گفت: مسئولان استان بايد براي اعتلاي جايگاه علمي قم تلاش كنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافي در دیدار سرپرست استانداری قم، بر ضرورت نگاه مسئولان به رويكرد بين المللي شهر قم تاكيد كرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  با اشاره به نقش قم در تربيت طلاب خارجي و اعزام اساتيد حوزه به كشورهاي خارجي افزود: پايه هاي گسترش معارف اهل بيت عليهم السلام در اين شهر شكل گرفته است و اين افتخاري براي جمهوري اسلامي است.

رئيس جامعة المصطفي با بيان اينكه زيرساخت هاي ترويج دين مبين اسلام در قم فراهم شده، خاطرنشان كرد: امروز قم به مركز انتقال پيام تشيع به جهانيان  تبدیل شده است.

وي با بيان اينكه قم به پايگاه پذيرش طلاب سراسر جهان تبديل شده افزود كرد: در تابستان امسال به 80 كشور دنيا اعزام مبلغ داشته ايم.

رئيس جامعة المصطفي در ادامه بر ضرورت تلاش مسئولان براي توسعه علمي استان تاكيد و تصريح كرد: دستگاه هاي اجرايي استان نيز بايد با توجه به جايگاه قم زمينه هاي لازم براي توسعه ي علمي را فراهم نمايند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافي با بيان اينكه در شهر قم به مسئله ي توريسم نيز بايد نگاه مذهبي حكم فرما باشد خاطرنشان كرد: جايگاه قم اقتضا مي كند مهاجرين به اين شهر افراد نخبه باشند.

فريدون همتي سرپرست استانداري قم نیز در این دیدار  با اشاره به رويكردهاي حجت الاسلام و المسلمين روحاني رئيس جمهور و اميد ايجاد شده در دلهاي مردم گفت: تلاش مي كنيم تا با اتخاذ تدابير و برنامه هاي مناسب اين اميد را در استان قم افزايش دهيم.

مشاور عالي وزير كشور استفاده از راهنمايي ها و رهنمودهاي مراجع عظام و اساتيد حوزه را در راستاي خدمتگذاري به مردم بسيار مهم برشمرد و تصريح كرد: ارشادات علما و كمك مردم در زمينه ي رشد و تعالي شهر كريمه اهل بيت بسيار راهگشا خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha