جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حزب الله

حوزه / این حکم، دور شدن رژیم آل خلیفه از مردم و خواسته های مشروع آنهاست و بیانگر ظالمانه بودن احکام و دستگاه قضایی این کشور است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از رسانه ها، حزب الله لبنان طی بیانیه ای با محکومیت حکم دادگاه آل خلیفه علیه حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیرکل حزب الوفاق بحرین ابراز داشت که این حکم ناعادلانه و انتقام جویانه است.

حزب الله لبنان تصریح کرد: حکم اخیر علیه دبیرکل جمعیت الوفاق که بر مبنای اتهامات واهی و ساختگی صادر شده، به دور از حقیقت است. این حکم، دور شدن رژیم آل خلیفه از مردم و خواسته های مشروع آنهاست و بیانگر ظالمانه بودن احکام و دستگاه قضایی این کشور است.

حزب الله لبنان افزود: همه نهادهای حقوقی عربی و بین المللی، برای اعمال فشار به رژیم سرکوبگر آل خلیفه تلاش کنند و برای آزادی فوری شیخ علی سلمان اقدام نمایند.

یادآور می شود دستگاه قضایی بحرین امروز ( سه شنبه ) حکم چهار سال زندان را برای شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق این کشور صادر کرد.

رژیم آل خلیفه شیخ علی سلمان روحانی 50 ساله و دبیر کل جمعیت الوفاق را از دیماه گذشته بازداشت و به دادستانی کل منتقل کرد.

از آن زمان جلسات محاکمه و صدورحکم علیه شیخ سلمان چندین بار به تعویق افتاده  و رژیم به صورت غیر قانونی به بازداشت وی ادامه داده است.

« تبلیغ برای تغییر نظام حکومتی بحرین با استفاده از تهدید»،« اهانت به نظام بحرین»،« تحریک آشکار به عدم پذیرش قوانین» و « تحریک علیه آل خلیفه » از جمله اتهام های واهی و کینه توزانه رژیم بحرین علیه شیخ سلمان است.

مردم بحرین طی چند ماه گذشته همه روزه درتظاهرات و تجمع های مختلف خواستار آزادی شیخ سلمان شده اند که این اعتراض ها به نوبه خود با سرکوب و دستگیری مخالفان رژیم بحرین مواجه شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha