جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ رژیم صهیونیستی مردم فلسطین را آواره و سرزمین آنها را اشغال کرد و همواره لبنان را به حمله و تجاوز تهدید می کند و از این رو همه باید برای نجات فلسطین متحد شوند و برای متوقف ساختن خونریزی در یمن و سوریه و عراق کاری بکنند؛ چراکه تمام اینها به سود اسرائیل تمام می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نماز جمعه این هفته لبنان در شهرهای مختلف برگزار شد.

خطبای جمعه این هفته لبنان، ضمن تاکید بر ضرورت انتخاب رئیس جمهور برای لبنان تاکید کردند رئیس جمهور آینده لبنان باید شخصیتی در حد و اندازه رویارویی با چالش های پیش روی لبنان باشد. این خطبا همچنین با انتقاد از مخالفان مقاومت، حزب الله را عامل ثبات و امنیت لبنان دانستند و تاکید کردند سلاح حزب الله در مقابل صهیونیست ها و تکفیری ها موجب ثبات و آرامش لبنان است.

آیت الله نابلسی: سلاح حزب الله ضامن بقای مسجد در کنار کلیسا است

آیت الله عفیف النابلسی در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: در گذشته برای خیلی از لبنانی ها پیش آمده که منکر مجاهدت های حزب الله در برابر صهیونیست های اشغالگر شده اند در حالی که این حزب الله بود اشغالگران را بیرون راند و سرزمین های لبنان را پس گرفت و امنیت را به این کشور بازگرداند. اینها افرادی هستند که خون شهدا و جانفشانی مجاهدان را ناچیز می پندارند این خون ها و جانفشانی ها قابل ارزشگذاری نیست و اگر این فداکاری ها نبود، امروز لبنان قدرتمند نبود و پیروان ادیان مختلف در کنار هم زندگی نمی کردند.

وی افزود: اوضاع امروز لبنان اگر چه شایسته مردم لبنان نیست، اما به مراتب بهتر از اوضاع کشورهایی است که گرفتار جنگ داخلی و نا امنی و عقب ماندگی هستند.

آیت الله نابلسی گفت: مخالفان مقاومت علاوه بر اینکه نقش حزب الله را در ثبات و امنیت و آرامش جامعه انکار می کنند، بلکه مدعی هستند سلاح مقاومت سلاح فتنه سیاسی و رسانه ای و دینی است و این ادعاها و تهمت ها را در حالی مطرح می کنند که آزادانه نظر خود را بیان می کنند و به برکت خون شهیدان مقاومت، زندگی راحتی دارند، اما مشکل آنها این است در اندیشه خود از بصیرت و حکمت بهره ای ندارند.

ایشان افزود: ما از این افراد انتظار نداریم از مقاومت تعریف و تمجید کنند یا اینکه فرزندان و اموال خود را تقدیم مقاومت و جبهه های نبرد کنند، اما لا اقل از خودشان خجالت بکشند و سکوت پیشه کنند. اگر سؤال آنها این است چرا سلاح مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی و تکفیری قرار گرفته باید بدانند که این سلاح برای حفظ حاکمیت و استقلال و کرامت و عزت لبنان است و برای این است که مردم لبنان همزیستی داشته باشند و مساجد در کنار کلیساها بماند.

شیخ یزبک: انتخاب رئیس جمهور مسئولیتی همگانی است

شیخ محمد یزبک رئیس هیئت شرعی حزب الله در خطبه های نماز جمعه این هفته در بعلبک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به مردم لبنان و امت اسلام تبریک گفت و از مردم لبنان خواست همه برای نجات لبنان از تهدید تعطیلی دولت و هرج و مرج و بی قانونی و نگرانی از آینده دست به دست هم بدهند.

وی افزود: عدم برقراری امنیت در مناطق مختلف تاثیرات منفی اجتماعی، معیشتی، غذایی و اقتصادی در پی دارد و سر دادن شعار و گریه و زاری هم سودی به حال کسی ندارد.

رئیس هیئت شرعی حزب الله ادامه داد: چرا گروه ها و احزاب با هم گفتگو نمی کنند تا اختلافات و دشمنی ها برطرف شود و چرخ دولت و کشور به حرکت درآید؟ در این شرایط مسئولیت همه این است با جدیت برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تلاش کنند و کسی را انتخاب نمایند که بتواند حافظ کشور و مردم باشد.

وی افزود: دشمن صهیونیستی و تکفیری ها همواره تهدید می کنند و همه ما باید در برابر آنها بایستیم؛ چرا که خداوند متعال به واسطه نعمت مقاومت و شیران روز و عابدان شب بر ما منت نهاده و به ما ملتی شریف ارزانی داشته که در دفاع از کرامت و ناموس خویش از تقدیم هیچ چیز دریغ ندارند.

آیت الله قبلان: اسرائیل مرکز شرارت منطقه است

آیت الله عبدالامیر قبلان نائب رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته از مسئولان لبنان خواست با هم متواضع باشند و رئیس جمهور لبنان را انتخاب کنند و به او کمک کنند و با هم در نیکی و تقوا همکاری کنند.

ایشان از مسئولان خواست به فقرا و اقشار کم درآمد توجه کنند و خود را وقف خدمت به فقرای لبنان نمایند و همه ما نیز وظیفه داریم از ارتش حمایت کنیم و همراه او باشیم زیرا، ارتش ضامن ثبات و امنیت لبنان است.

شیخ قبلان گفت: تکفیر و تروریسم از اسلام و قرآن کریم و راه و روش محمد(ص) و اهل بیت(ع) به دور است؛ چرا که پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به ما دستور داده اند با حکمت و موعظه نیکو، مردم را به سوی خداوند بخوانیم.

وی تاکید کرد: اسرائیل مرکز شرارت در منطقه است و این رژیم مردم فلسطین را آواره کرد، سرزمین آنها را اشغال کرد، حرمت مقدسات را زیر پا گذاشت و همواره لبنان را به حمله و تجاوز تهدید می کند و از این رو همه باید برای نجات فلسطین متحد شوند و برای متوقف ساختن خونریزی در یمن و سوریه و عراق کاری کنند؛ چراکه تمام اینها به سود اسرائیل تمام می شود.

سید فضل الله: توفان های بزرگی پیش رو داریم

حجت الاسلام والمسلمین سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه این هفته خود گفت: مشکل لبنان به تهدید های مرزهای جنوبی و شرقی و بحران های اقتصادی و امنیتی محدود نمی شود و از این رو نیاز به مؤسساتی داریم که برای این مشکلات راه حلی مناسب پیدا کند، اما امروزه این مؤسسات به خاطر امیال و هوس های برخی گروه های داخلی دچار خلأ هستند.

وی افزود: لبنان نیازمند رهبرانی است که به اندازه چالش های پیش روی لبنان باشند، لبنان نیازمند رهبرانی است که ملی باشند و ملی فکر کنند نه رهبرانی که با ملاک های طایفی و مذهبی با مسائل برخورد کنند؛ رهبرانی که به خاطر رشد و ترقی و ثبات لبنان بتوانند از امیال شخصی خود بگذرند.

سید فضل الله گفت: کسانی که سر در لاک خود فرو برده اند یا در غارهای طایفی و مذهبی خود پنهان شده اند، نمی توانند با توفان های پیش روی لبنان رودر رو شوند، بلکه کسانی می توانند با این توفان ها روبرو شوند که در مقابل حال و آینده لبنان احساس مسئولیت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha