جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ آیت الله نابلسی گفت: : ببینید چگونه اسرائیل از اتفاقات منطقه برای آغاز دور جدیدی از یهودی سازی و خشونت علیه مردم فلسطین بهره می برد و البته طبیعی است رژیمی که سرمداران آن مشتی تروریست هستند از خشونت و زور برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نماز جمعه این هفته در شهرها و مناطق مختلف لبنان برگزار شد. خطبای جمعه لبنان در سخنان این هفته خود ضمن انتقاد از سکوت مرگبار عربی و اسلامی در برابر جنایت های صهیونیس ها در مسجد الاقصی، بر ضرورت حمایت ملت ها و دولت های عربی و اسلامی از مردم فلسطین و مسجد الاقصی تاکید کردند و افزودند: صهیونیست ها نباید احساس کنند مردم فلسطین در این معرکه تنها هستند.

آیت الله نابلسی: فلسطین به طور کلی فراموش شده

آیت الله نابلسی از علمای شیعه لبنان در خطبه های این هفته نماز جمعه در مجتمع حضرت زهرا(ع) در صیدا گفت: ببینید چگونه اسرائیل از اتفاقات منطقه برای آغاز دور جدیدی از یهودی سازی و خشونت علیه مردم فلسطین بهره می برد و البته طبیعی است رژیمی که سرمداران آن مشتی تروریست هستند از خشونت و زور برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

ایشان افزود: در روزهای اخیر رژیم صهیونیستی، تندروهای یهودی را تحریک کرد تا به خود جرات دهند و مسجد الاقصی را به قدم های خود آلوده سازند و پس از آن هم نیروهای اسرائیلی برای سرکوب معترضان وارد این مسجد شوند و تمام این بازی ها برای تخریب مسجد الاقصی و ساختن بنای معروف یهودی به جای آن است، اما امر عجیب این است که چرا حاکمان و فعالان مسلمان در این میان ساکت نشسته اند گویی اصلا فلسطین نبوده و نیست و ما مشکلی به نام فلسطین نداریم و مسلمانان به کلی از این مساله بزرگ چشم پوشی کرده اند و این درگیری های خطرناکی که این روزها میان مردم مظلوم فلسطین و پلیس تروریست صهیونیست صورت می گیرد، نشان می دهد مسئولان اسرائیل به دنبال اجرای نقشه جغرافیایی و سیاسی جدیدی برای فلسطین هستند.

آیت الله نابلسی خاطر نشان کرد: افزایش خطر تروریسم صهیونیست و گسترش تهدید این رژیم نسبت به مسلمانان و اسلام ایجاب می کند که امت اسلام همگی در برابر این مسئولیت بزرگ به پا خیزند، چون ما در برابر خطر بزرگی هستیم که مسجدالاقصی را تهدید می کند و مسئولان اسرائیل می خواهند مسیر فلسطین را تغییر دهند. ما با تصمیمی استراتژیک و بزرگ از سوی صهیونیست ها روبرو هستیم که می خواهند واقعیت صهیونیستی جدیدی را در منطقه رقم بزنند و متاسفانه در این معرکه ملت فلسطین تنها مانده اند و با گوشت بدن خود از مسجد الاقصی دفاع می کنند در حالی که انتظار می رود کشورهای اسلامی به داد این مردم برسند و به آنها سلاح برسانند و از آنها حمایت سیاسی و رسانه ای به عمل بیاورند.

شیخ احمد قبلان: سیاسیون از سیاست فرار به جلو دست بردارند

شیخ احمد قبلان در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد امام حسین(ع) گفت: ما با اعتراضات مردم لبنان و نارضایتی آنها از اوضاع موجود موافقیم، اما در عین حال با فتنه و تقسیم بندی مذهبی و بازی با ثبات و امنیت داخلی مخالفیم.

وی از سیاسون لبنان خواست گفتگوهای خود را به نتیجه برسانند و در مورد استمرار به سیاست فرار به جلو به سیاسیون هشدار داد و تاکید کرد همه سیاسیون باید به خواسته های برحق مردم توجه کنند و راه حلی برای مشکل دولت لبنان بیابند چرا که ما در مرحله سختی قرار داریم و همه باید برای سازندگی کشور تلاش کنند.

قبلان ادامه داد: ما با یک فیلم آمریکایی طولانی در منطقه روبرو هستیم که تا زمانی که یک کشور عربی سرپا باشد قهرمان این فیلم نمی میرد، چون آنها می خواهند منطقه را تخریب کنند و تمام کشورها را به بخش های کوچک و ناتوان تجزیه کنند هانند سرنوشتی که اکنون فلسطین به آن دچار شده و این در حالی است که اسرائیل هم از فرصت استفاده کرده و به کشتار و شهرک سازی خود در فلسطین ادامه می دهد.

سید علی فضل الله: جهان اسلام از فلسطین حمایت کند

حجت الاسلام والمسلمین سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه این هفته خود گفت: دشمن اسرائیلی به سیاست های خود در فلسطین ادامه می دهد و هدف از آنها پس از تجزیه زمانی این است که مسجد الاقصی را تجزیه مکانی بکنند و به آرزوی خود در ساختن هیکل یهودی در این مکان برسند.

وی از سکوت عربی و اسلامی در برابر تجاوزات صهیونیست ها انتقاد کرد و گفت: واکنش کشورهای عربی به میزان عظمت فاجعه نیست.

سید فضل الله از ملت ها و دولت های عربی و اسلامی خواست به طور جدی از مردم فلسطین حمایت کنند و به خیابان ها بیایند و صدا و قلم ها و موضع گیری های خود را به گوش جهان برسانند و هر کاری از دست آنها بر می آید انجام دهند که این کمترین مسئولیت شرعی ما می باشد تا کسی گمان نگند مردم فلسطین تنها هستند و از سوی دیگر گروه های فلسطینی نیز باید دست از تفرقه بردارند و با هم متحد شوند و با انتفاضه مردم فلسطین همراه شوند و دایره آن را توسعه دهند.

وی از مردم فلسطین خواست به بالا رفتن پرچم خود در سازمان ملل و برخی دستاوردهای ظاهری اکتفا نکنند چرا  که این دستاوردها فایده ای برای آنها نخواهد داشت.

سید علی فضل الله با اظهرا تاسف از دخالت های منطقه ای برای تخریب سوریه هشدار داد، کشورهای بزرگ مانند آمریکا و روسیه برای حمایت از شیعه و سنی وارد این میدان نشده اند، بلکه آنها به فکر منافع خود هستند و همه باید بدانند که آمریکا و روسیه جمعیت خیریه نیستند و تعهدی نسبت به ادیان ندارند.

شیخ حبلی: مقاومت مردم فلسطین ستودنی است

شیخ صهیب حبلی در خطبه های نماز جمعه این هفته در صیدا تاکید کرد: فلسطین باید محل توجه و تمرکز جهان عرب و اسلام باشد، اما متاسفانه شاهد این هستیم که کشورهای عربی و مسلمانان به جان هم افتاده اند و افراط و تروریسم در همه جا شایع شده و البته منبع اصلی تروریسم نیز صهیونیست ها هستند و می بینیم چگونه بدترین جنایت ها را در حق مردم مظلوم فلسطین مرتکب می شوند و ما به مردم فلسطین به خاطر این همه مقاومت و ایستاگی تبریک می گوییم و دست آنها را برای انتفاضه سوم می فشاریم و تاکید می کنیم تا زمانی که کسانی حاضرند برای فلسطین خون بدهند، فلسطین هرگز نمی میرد.

وی در ادامه از مخالفت برخی با حملات روسیه و تروریست های سوریه انتقاد کرد و گفت: وقاحت این افراد به جایی رسیده که از حملات عربستان و امارات و کشتار مردم مظلوم و مسلمان یمن اظهار خوشحالی می کنند و این نشان می دهد آنها اصلا مخالف تروریسم نیستند و پشت پرده تمام این موضع گیری ها آمریکا وجود دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha