جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ شیخ حبلی خاطر نشان کرد: اقدام تروریستی برج البراجنه بار دیگر ثابت کرد که تردیدی در درست بودن راه مقاومت در برابر تکفیری ها وجود ندارد و همه ما به حکمت سید نصرالله پی بردیم که در سخنان اخیر خود تاکید کرد مبارزه با تروریست ها راهی بدون بازگشت است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نماز جمعه این هفته در شهرها و نقاط مختلف لبنان برگزار شد و در پی وقوع انفجار تروریستی در منطقه برج البراجنه در لبنان، خطبه های نماز جمعه این هفته به محکومیت این حادثه تروریسی اختصاص یافت و خطبای جمعه بر ضرورت وحدت داخلی در برابر تکفیری ها تاکید کردند و افزودند: برخی سفارتخانه ها در لبنان به لانه تروریست ها تبدیل شده و اظهار تعجب کردند که حامیان تروریست ها در لبنان در محکومیت این حادثه تروریستی بیانیه صادر کرده اند.

آیت الله قبلان: ارتش تقویت شود

آیت الله عبدالامیر قبلان نائب رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته تاکید کرد لبنان همچنان در دایره حملات تروریسم تکفیری صهیونیستی قرار دارد که به دنبال ضربه زدن به لبنان و مردم آن در جهت اهداف استعماری و شیطانی خود هستند و می خواهند لبنان را به هرج و مرج بکشانند.

ایشان افزود: حادثه تروریستی برج البراجنه مایه اندوه تمام مردم لبنان است و ما از مردم می خواهیم همبستگی و وحدت خود را تقویت کنند و بر همکاری و حمایت از ارتش و مقاومت در برابر تروریست ها بیفزایند چون تروریست ها میان مردم لبنان تفاوتی قائل نیستند و از دولت نیز می خواهیم بر حمایت خود از ارتش و نیروهای امنیتی بیفزاید و تجهیرات و سلاح مورد نیاز آنها را تامین کند تا بتوانند در برابر توطئه های تروریست ها بایستند.

آیت الله نابلسی: تروریست ها در سوریه درمانده شده اند

آیت الله نابلسی در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: تحولات اخیر سوریه و پیشروی های ارتش سوریه و مجاهدان مقاومت در منطقه حلب و پیروزی انتفاضه خنجر در فلسطین با حمایت مقاومت باعث شده تروریست ها درمانده شده و به فکر انجام اقدام تروریستی اخیر در برج البراجنه بیفتند.

ایشان با اشاره به ارتباط تروریست های تکفیری با دستگاه اطلاعاتی اسرائیل گفت: کشورهای بیگانه و دشمنان اسلام از تروریست های تکفیری برای مقابله با مقاومت و نابودی اسلام سوء استفاده می کنند، اما آنها هرگز به هدف خود نخواهند رسید.

آیت الله نابلسی خاطر نشان کرد خطرناک ترین پیامد قابل تصور برای این اقدامات تروریستی این است که توجه مسلمانان از مساله فلسطین و جنایت های رژیم صهیونیستی منحرف شود و میان مقاومت و فلسطین شکاف ایجاد شود و بر همین اساس بود که شب گذشته شایعاتی فتنه انگیز با هدف ایجاد فتنه مذهبی میان مردم لبنان و فلسطین منتشر شد، اما این توطئه نیز ناکام ماند چون همه می دانند که دشمن ما اسرائیل و تکفیری ها هستند و ما هرگز راه را اشتباه نمی رویم و در مسیر مقاومت ثابت قدم خواهیم ماند.

سید علی فضل الله: اقدام تروریستی اخیر باعث استحکام عقیده مردم لبنان می شود

حجت الاسلام والمسلمین سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: جنایت هولناک تروریست ها د ربرج البراجنه گواهی دیگر بر باطن جنایتکار و خبیث عاملان آن است، چون آنها انسان هایی بیگناه را در این جنایت کشتند و دین و انسانیت را زیر پا گذاشتند. این مردم چه گناهی کرده بودند که باید این گونه کشته و مجرح شوند و مغازه ها و منازل آنها نابود شود؟

وی افزود: به نظر ما عاملان این جنایت ها هدفی جز کشتار و قتل ندارند و جز کشتار انسان ها و کینه ورزی به چیزی فکر نمی کنند و اگر هم انگیزه مذهبی داشته اند باید بدانند که کشته شدگان این حادثه مذاهب مختلف داشته اند.

سید فضل الله خاطر نشان کرد: اگر هم هدف تروریست ها از این جنایت ها تغییر باور مردم لبنان است بدانند که باور آنها تغییر نمی کند، بلکه محکم تر و عمیق تر می شود.

وی ادامه داد در شرایط کنونی ما بیش از پیش نیازمند وحدت و همبستگی و مقابله جدی و هوشیارانه و حکیمانه با تکفیری هایی هستیم که به فکر حذف دیگران هستند و تمام ارزش ها احکام دین را زیر پا گذاشته اند.

شیخ صهیب حبلی: قاتل مسلمانان یمن و لبنان یکی است

شیخ صهیب حبلی از روحانیون اهل سنت لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته در شهر صیدا انفجار تروریستی برج البراجنه را محکوم کرد و افزود: این شهدا و مجروحان قربانیان جدید کشوری هستند که با خون فرزندان مقاوم خود در برابر صهیونیست ها پیروز شد و امروز نیز از نثار خون و جان خود در راه مبارزه با تروریسم تکفیری ابایی ندارد.

وی افزود: برخی تروریست ها نیز در قبل از انجام توطئه خود در شمال و جبل محسن بازداشت شده اند و این نشان می دهد که آنها هیچ منطقه ای را استثنا نمی کنند و اگر مقاومت نبود امروز لبنان غرق در خون بود.

شیخ حبلی خاطر نشان کرد: این اقدام تروریستی بار دیگر ثابت کرد که تردیدی در درست بودن راه مقاومت در برابر تکفیری ها وجود ندارد و همه ما به حکمت و سید نصرالله پی بردیم که در سخنان اخیر خود تاکید کرد مبارزه با تروریست ها راهی بدون بازگشت است و هیچ کس نمی تواند سلاح را از دست مقاومت بگیرد.

وی افزود: عجیب است که برخی شخصیت ها و جریان هایی که عجولانه این جنایت را محکوم کردند، همان هایی هستند که از تروریست ها در سوریه حمایت می کنند و به یمن تجاوز کرده اند و خون مردم مسلمان این کشور را بر زمین می ریزند و خانه های آنها را ویران می کنند از تروریسم در عراق نیز حمایت می کنند و همه باید بدانیم که جنایتکار و قاتل از یمن تا لبنان یکی است.

شیخ احمد قبلان: برخی سفارتخانه ها لانه تروریست ها شده

حجت الاسلام والمسلمین شیخ احمد قبلان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته در محل حادثه تروریستی در برج البراجنه خواستار کشف و مجازات عاملان وحشی اقدام تروریستی اخیر و حامیان آنها شد و گفت: این بیانیه های محکومیت و تعارفات برای ما قابل قبول نیست چون ما نیاز به دلسوزی هیچ سی نداریم و خواستار کشف واقعیت هستیم و در عین حال می دانیم برخی سفارتخانه ها در لبنان لانه تروریست ها شده و از اینجا اعلام می کنیم که روحیه مردم لبنان بسیار بالا است و وحدت ما به هیچ وجه مخدوش نخواهد شد.

وی افزود: امروز گروه های تکفیری در لبنان در جبهه صهیونیست ها قرار دارند و باید نابود شوند و از فتنه آنها جلوگیری شود، اما مساله خطرناک تر این است که کسانی هستند که از این تروریست ها با پول و شبکه های امنیتی خود حمایت می کنند و پوشش مذهبی را برای جنایت های آنها فراهم می سازند و بر آتش فتنه مذهبی می دمند تا توجه مسلمانان را از اسرائیل به سوی برادرکشی منحرف سازند.

قبلان گفت: دولت لبنان باید بداند که برخی سفارتخانه های لبنان به لانه تروریست ها و مرکز فتنه و کشتار تبدیل شده و از این رو ضروری است مسئولان امنیتی لبنان هوشیار باشند چون این خطر همچنان وجود دارد و کشو را تهدید می کند.

وی خاطر نشان کرد پس از درمانده شدن تروریست ها در سوریه انتظار می رفت دست به عملیات انتحاری بزنند و عجیب این است که برخی ها که پس از این حادثه در داخل بیانیه دادند و این حادثه را محکوم کردند، همان هایی هستند که خودشان بخشی فعال از پروژه حمایت از سازمان های تکفیری به شمار می روند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha