دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ آیت الله نابلسی گفت: پس از رسیدن تهدید تروریست ها به غرب اکنون دایره تروریسم توسعه یافته و غربی ها تازه به فکر افتاده اند ناوها و هواپیماهای جنگی خود را برای مبارزه با داعش گسیل کنند و این در حالی است که تا دیروز علاوه بر تعلل در جنگ با داعش، از آنها در سوریه و عراق حمایت می کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نماز جمعه این هفته در شهرها و مناطق مختلف لبنان برگزار شد و خطبای جمعه لبنان ضنت اظهار خوشحالی از فضای مثبت ایجاد شده در لبنان به خاطر سخنان اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، در مورد حوادث تروریستی اخیر فرانسه نیر گفتند تروریست ها که دست پرورده غرب هستند امروز به جان کشورهای غربی افتاده اند و از کنترل اربابان خود خارج شده اند و در این میان اسرائیل تنها کشوری است که از این وضعیت خوشحال است.

آیت الله نابلسی: تروریست های وحشی به جان اربابان خود افتاده اند

آیت الله عفیف النابلسی در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: منطقه تغییر کرده و پس از رسیدن تهدید تروریست ها به غرب اکنون دایره پیچیدگی ها توسعه یافته و غربی ها تازه به فکر افتاده اند ناوها و هواپیماهای جنگی خود را برای مبارزه با داعش گسیل کنند و این در حالی است که غرب تا دیروز علاوه بر تعلل در جنگ با داعش از آنها در سوریه و عراق حمایت می کرد اما ناگهان به جبهه مبارزان با داعش پیوست.

ایشان افزود: آیا داعش ساخته دست غرب و اموال قطر و عربستان و سلاح ترکیه نیست؟ آیا تمام اینها نبودند که آتش کینه و فتنه را در منطقه شعله ور ساختند و امروز شعله های آن دامنگیر خودشان شده است؟

آیت الله نابلسی خاطر نشان کرد: این تروریسم به صورت ناگهانی به وجود نیامد بلکه فرزند نامشروع کشورهایی است که گمان می کردند می توانند با تکیه بر داعش هرکس را بخواهند نابود کنند اما امروز روشن شد که این وحشی ها از کنترل سازندگان و اربابان خود خارج شده اند و هرکس را بیابند می کشند.

ایشان افزود: دولت های غربی تمامحقایق مربوط به تروریست ها را از ملت های خود پنهان ساخته اند، اما مردم باید بدانند که این دولت های غربی و در راس آنها آمریکا خود عاملان تمام این نا امنی ها و فتنه منطقه هستند و همان ها هستند که از این اوضاع بهره می برند.

آیت الله قبلان: توطئه از هر طرف لبنان را در بر گرفته است

آیت الله قبلان نائب رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته تاکید کرد: کشور ما با تهدید و توطئه روبرو است و لازم است همه ما در این شرایط مراقب اقدامات خود باشیم و در برابر همدیگر متواضع باشیم و یار و یاور همدیگر باشیم، چون ارزش هر انسان به اخلاق و رفتار او است و همه ما باید با آراسته شدن به ویژگی های زیبای اخلاقی، از صفات زشت و نکوهیده دوری کنیم و این اسلام است که می تواند ما را دور ارزش های خود متحد سازد.

ایشان تاکید کرد لبنان نیازمند اصلاحات است چون توطئه از هر طرف ما را احاطه کرده و ما باید در این شرایط استقامت داشته باشیم و به خیر و صلاح ملتزم باشیم و از ظلم و انحراف دوری کنیم.

آیت الله قبلان زا مردم لبنان خواست با هم متحد باشند و رئیس جمهوری برای لبنان انتخاب کنند که بتواند با تمام گروه ها همکاری داشته باشد و به کسی ظلم نکند و تمام مردم لبنان را دوست بدارد.

سید علی فضل الله: امیدوایم فضای مثبت ایجاد شده تقویت شود

حجت الاسلام والمسلمین سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه این هفته در حاره حریک بیروت گفت: لبنان به هوشیاری رهبران حکیم خود توانست انفجار توریستی برج البراجنه را کنترل کند و به زودی برخی عاملان این حادثه دستگیر شدند و ما از نیروهای امنیتی به خاطر این سرعت عمل و هوشیاری تشکر می کنیم و در نتیجه همین توانایی امنیتی است که امروز اوضاع لبنان آرام شده و مردم این آرامش را احساس می کنند و از سوی دیگر نیز فضای سیاسی کشور به خاطر سخنان آرامش بخش و جلسات گفتگوی اخیر آرام شده است.

وی افزود: اکنون برای همه مسئولان روشن شده که اگر به این روش سیاسی ادامه بدهند گه خطر بزرگی کشور را تهدید خواهد کرد و از این رو ما امیدوایم فضای مثبت ایجاد شده تقویت شود و به اقدامی عملی و اجرایی منتهی شود که بتواند پرونده های سیاسی را حل کند و رئیس جمهور لبنان انتخاب شود و چرخ پارلمان به گردش در بیاید و به نظر ما فضای مثبت ایجاد شده تنها ضامن مواجهه با خطر تروریسم و برقراری ثبات است.

شیخ احمد قبلان: اسرائیل از اوضاع کنونی جهان خوشحال است

حجت الاسلام والمسلمین شیخ احمد قبالن در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: از ما انتظار می رود به اندازه وحدت امت خود اهل جهاد باشیم و از این رو همه باید متحد باشیم و در عین حال امیدواریم برخی از شخصیت ها دست از جنون خود بردارند و همه متوجه با شند که معرکه امرو،ز معرکه ارزش ها است به ویژه اینکه اسرائیل این روزها خوشحال به گوشه ای نشسته و از ریخته شدن خون مسلمانان لذت می برد، اما برخی این واقعیت را نمی فهمند و بنده ذلیل سیاست های آمریکا شده اند.

وی خاطر نشان کرد: ما باید آماده مبارزه با تکفیر باشیم و در عین حال باید با هم متحد باشیم زیرا تکفیری ها دشمن همه هستند و مسلمان و غیر مسلمان برای آنها فرقی ندارد و از این رو تمام مردم لبنان باید هوشیار باشند و متوجه تهدید پیش روی خود باشند.

احمد قبلان در ادامه سخنان خود با اظهار خوشحالی از فضای مثبت ایجاد شده پس از دعوت سید حسن نصرالله برای توافق داخلی گفت: امیدواریم سایر گروه های سیاسی نیز در جهت تثبیت این فضای مثبت تلش کنند تا به دستاوردهای عملی در این زمینه دست بیابیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha