شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 330655
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
حجت‌الاسلام رضا حسینی - امام جمعه گراش

امام جمعه گراش امروز با توجه به تبلیغات دشمنان علیه اسلام مخصوصا کشور شیعی ایران که تنها علمدار اسلام ناب است، ضروری تا برنامه های تبلیغی خارج کشور که از سوی نهادهای مختلف انجام می شود سامان یابد.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با اشاره به جایگاه اسلام در عصر کنونی اظهارداشت: اسلام طی سالهای اخیر توانسته جایگاه خوبی در جهان و بین مردم دنیا پیداکرده و مبلغان هم به تبع توانسته اند گام های خوبی در این مسیر بردارند.

قدرت تشخیص بالاتر از سواد علمی

وی افزود: طلاب باید علاوه بر مجهز کردن خود به امکانات نوین روز ،داشتن علم قوی و آشنایی با زبان های خارجی، قدرت تشخیص بالایی هم داشته باشند تا بتواند در انتخاب دو مسئله مهم ترین را انتخاب کنند مثلا اگر با یک فرد بی حجاب که نماز خود بی‌اعتنا است مواجه شوند بدانید کدام مسئله مهم تر است، هر چند این دو از واجبات است ولی نباید به صورت تند فرد را به خاطر حجاب مواخذه کرد، بلکه باید وی را به نماز و با روی خوش دعوت کنیم چرا که فرد نماز خوان حتما حجاب خود را رعایت خواهد کرد.

امام جمعه شهرستان گراش استان فارس، با بیان اینکه امروز خلاء دینی مطابق با فطرت بشری چون مذهب شیعه به وضوح در جهان احساس می شود ،گفت: امروز جهانیان به شدت تشنه معارف ناب اسلامی منطبق با روحیات خود هستند که آموزه های اهل بیت دقیقا تمام این نیازها را تامین می کند لذا وقتی در سفرهای تبلیغی این احکام را بیان می کنیم مردم به شدت استقبال می کنند.

وی به جایگاه اسلام در بین مردم جهان اشاره و ابراز داشت: همانطور که بیان شد، اسلام در بین مردم دارای جایگاه ویژه ای است اما متاسفانه به دلیل تبلیغات سوء علیه این مکتب، مردم از آن چهره بدی دارند، بطوریکه در سفر اخیر خود به ایتالیاکه ماه محرم پیش بود، کشیشی در مورد اسلام سئوال کرد و من آیاتی از قرآن را درباره حضرت مریم قرائت کردم که این موجب شد تا اشک در چشمان وی حلقه بزند و بفهمد که دین ما بسیار جامع و کامل است.

این مبلغ علوم دینی ، به رمز موفقیت طلاب در سفرهای تبلیغی خارج کشور هم اشاره و اذعان داشت: مهم ترین نکته در سفرهای تبلیغی خارج کشور پرهیز از هرگونه اهانت و بیان اشتراکات است.

بیشترین نوع سئوالات مردم

وی در خصوص بیشترین نوع سئوالات مردم هم گفت: مخاطبان من در سفرهای تبلیغی دو گروه مردمان کشورهای میزبان و از طرفی ایرانیان مقیم بودند؛ هموطنانمان سئوالات گوناگون شرعی و احکام را پرسیده و افراد غیرایرانی هم بیشتر روی اصول اسلام سئوال می کردند بطوریکه در یکی از سفرهای خود خانم پزشکی در مورد حقوق زنان پرسید که وقتی بنده با آیات و روایات شیعه و احترامی که حضرت محمد(ص) و امام علی(ع) نسبت به حضرت زهرا (س) بیان کردم باور نمی کرد که اسلام به زنان اینقدر توجه داشته باشد و می گفت " تبلغات ماهوارها چیز دیگری را بیان می کند!"

حجت الاسلام و المسلمین حسینی، مسئله دموکراسی در اسلام را از دیگر سئوالات متداول عنوان و ادامه داد: وقتی در این زمینه به حکومت داری امام علی(ع) اشاره می کنیم و دستورات ایشان را بیان می کنیم، افراد به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و با حقایق آشنا می گردند.

وی در همین زمینه بر لزوم برنامه ای مدون برای فعالیت های تبلیغ خارج کشور تاکید کردو گفت: امروز با توجه به تبلیغات دشمنان علیه اسلام مخصوصا کشور شیعی ایران که تنها علمدار اسلام ناب است، ضرورت دارد تا برنامه های تبلیغی خارج کشور که از سوی نهادهای مختلف انجام شود سامان یافته و یک برنامه مدون با توجه به نیازها و شبهات طراحی گردد تا مبلغان برای سفر های تبلیغی خود برنامه داشته و مطالب پراکنده را بیان نکنند

امام جمعه شهرستان گراش، اضافه کرد: از طرفی باید مشخص شود که مبلغی که امسال رفته چه مطالبی را بیان کرده تا در سال آینده مسیر وی توسط مبلغان بعدی ادامه یابد نه اینکه مطالب متفاوت دیگر بیان گردد.

شیعیان در خوف و رجاء

وی در ادامه سخنان خود به وضعیت شیعیان در کشورهای خارجی اشاره و تاکید کرد: امروز وضعیت شیعیان در جهان وضعیت " خوف و رجاء" است، بطوریکه خوشبختانه بسیاری از مراسم های مذهبی برگزار می گردد اما از طرفی برخی از مشکلات نیز براثر تبلیغات سوء وجود دارد.

این استاد حوزه، در بخش دیگری از سخنان خود، قزاقستان، تاجیکستان، مالزی،سنگاپوروبرخی از کشورهای اروپایی چون ایتالیا را از جمله کشورهایی اعلام کرد که در آنجا حضور داشته است.

وی گفت: امروز وزرات خارجه و دستگاه های مربوط با امر تبلیغ بین الملل باید بر این مسئله توجه ویژه نموده و از برنامه ای مدون در این زمینه غافل نشوند.

انتهای پیام 18/313

گفتگو: علی سعادت

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha