شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صفورایی بنت الهدی

حوزه/ مراسم افتتاحیه اولین دوره دانش افزایی دانش آموختگان خواهر جامعةالمصطفی در موسسه آموزش عالی بنت الهدی قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه»، حجت الاسلام صفورایی، در این مراسم  ضمن ابراز خرسندی از فراهم شدن زمینه رشد علمی و فرهنگی دانش آموختگان خواهر المصطفی، ابراز داشت: خواهران شرکت کننده در نخستین دوره دانش افزایی موسسه بنت الهدی، باید از تمامی لحظه های حضور در این دوره یک ماهه نهایت بهره را ببرند و ما نیز در این زمینه از آمادگی کامل برای تأمین تمام موارد لازم جهت رشد علمی، فرهنگی و تربیتی دانش آموختگان و فراهم آوردن زمینه بهتر خدمت شما به اسلام ناب و فرهنگ اهل بیت(علیهم السلام) برخوردار هستیم.

رئیس موسسه آموزش عالی بنت الهدی، خاطرنشان ساخت: امروز دشمن به خانه های ما وارد شده است و بر همه ما واجب است که از هر لحظه عمرمان برای دفاع از اسلام ناب و معارف اهل بیت(علیهم السلام) استفاده کنیم.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام دهقانی، مدیرکل اداره دانش آموختگان جامعةالمصطفی، در سخنانی با اشاره به برگزاری سالانه گردهمایی دانش آموختگان جامعةالمصطفی، اذعان داشت: در گردهمایی امسال که با حضور دانش آموختگانی از کشورهای مختلف برگزار شد، موفق شدیم خدمت مقام معظم رهبری برسیم و ایشان در این دیدار تصریح کردند، امروز بزرگترین رویارویی و مبارزه جهانی میان جبهه حق و باطل در حال روی دادن است.

وی ادامه داد: معظم له در ادامه بیانات خود، دانش آموختگان المصطفی را که در کشورهای خود مشغول به مبارزه هستند سربازان خط مقدم این جبهه فکری و فرهنگی خواندند.

مدیرکل اداره دانش آموختگان جامعةالمصطفی ضمن تشکر از مسئولان موسسه آموزش عالی بنت الهدی به دلیل توجه به مسائل دانش آموختگان و برگزاری نخستین دوره دانش افزایی ویژه دانش آموختگان خواهر، تصریح کرد: برنامه ریزی مطلوب، استفاده از اساتید زبده و منعطف بودن برنامه ها بر اساس بازخورد شرکت کنندگان، از ویژگی های مثبت این دوره به شمار می آید و شما باید از این فرصت ارزشمند، برای کسب آمادگی کافی با توجه به نیازهای کشورهای خود، استفاده لازم را ببرید.

حجت الاسلام دهقانی، تنوع ملیتی را یکی از ویژگی­ های مهم این دوره دانش افزایی دانست و یادآور شد: انتقال تجارب و درک فرهنگی متقابل، تجربه ارزشمندی است که فرصت بهره مندی از آن در این دوره مهیا گشته است.

در پایان این مراسم، معاون فرهنگی تربیتی موسسه آموزش عالی بنت الهدی با اشاره به برنامه های فرهنگی و آموزشی متنوع در نظر گرفته شده برای نخستین دوره دانش افزایی دانش آموختگان خواهر جامعةالمصطفی، اظهار داشت: امیدواریم خواهران دانش آموخته المصطفی از این دوره سازنده و مفید، نهایت استفاده را ببرند و انشاء الله در پایان دوره نیز خواهران به زیارت حضرت امام رضا(ع) مشرف خواهند شد.

وی همچنین درباره برگزاری نخستین دوره دانش افزایی در موسسه آموزش عالی بنت الهدی گفت: این دوره با حضور هفده نفر از دانش آموختگان خواهر المصطفی از ملیت های پاکستان، تایلند، افغانستان، کنگو، حجاز، الجزایر، عراق، سریلانکا و هندوستان در موسسه آموزش عالی بنت الهدی برگزار شده است.

خانم صدیق با اشاره به برنامه های آموزشی و فرهنگی درنظر گرفته شده برای این دوره دانش افزایی، عنوان داشت: برنامه های آموزشی در قالب کارگاه ها و نشست  های دو ساعته برگزار می گردد و دیدار با ابرار، اردوی امامزادگان قم، حرم شناسی، بازدید از مراکز علمی و فرهنگی، برنامه های تفریحی و سفر به مشهد مقدس،از برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شده برای این دوره یک ماهه به شمار می آید.

گفتنی است، آشنایی با فعالیت دانش آموختگان حاضر در دوره، بررسی مسائل مورد نیاز منطقه ای، فراهم نمودن تسهیلات لازم جهت ادامه تحصیل، پی گیری مسائل مربوط به اعطای مدارک تحصیلی و گواهی تدریس و ...   از دیگر برنامه های این جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha