پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علیرضا اعرافی

حوزه/ متاسفانه برخی از نهادهای آموزشی در عربستان مولد خشونت هستند و باعث می شود که ذهن آن مردم نسبت به برخی ادیان و فرق دیگر تحریک شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در جمع خبرنگاران گفت: پس از گفت وگویی که با دبیرکل صلیب سرخ جهانی در جامعه المصطفی  برگزار شد، نتایج مثبتی حاصل شد.

وی افزود: همیشه از رفت و آمدهای هیئت ها به المصطفی استقبال می کنیم؛ امروز نیز مدیران کمیته جهانی صلیب سرخ به المصطفی(ص) وارد شدند و گفتگوهای خوبی در زمینه مسایل مرتبط با حقوق بشردوستانه مطرح کردیم؛ البته دیدگاه های خود را نسبت به صلیب سرخ و هلال احمر بیان کردیم.

رئیس جامعه المصطفی  اظهارکرد: در این دیدار دو پیشنهاد در زمینه حقوق بشردوستانه به منظور کاهش آلام بشری مطرح کردیم که یکی از آنها فعال شدن نهادهای دینی در زمینه کمک به این جریانات مثبت جهانی بود.

وی گفت: عرصه دوم، فرهنگ سازی در این زمینه است و سوم اینکه جلوی خشونت هایی که مولد ظلم و ستم است، باید گرفته شود؛ در واقع نظام های آموزشی مراکز جهان باید پالایش شود.

وی اظهارکرد: در این گفت گو این مطلب مطرح شد که متاسفانه برخی از نهادهای آموزشی در عربستان مولد خشونت هستند و باعث می شود که ذهن آن مردم نسبت به برخی ادیان و فرق دیگر تحریک شود.

وی گفت:  ایران قدرت علمی و فناوری منطقه است که این قدرت بر اساس فتاوای دینی همگام شده تا مثلا تولید بمب اتم نکند یا هیچگاه بمب شیمیایی استفاده نکند؛ از دیگر مسایل این است که همه باید تلاش کنیم تا منطقه علی الخصوص اسراییل عاری از سلاح هسته ای شود و این یک مطالبه جدی از سوی ایران است.

اعرافی خاطرنشان کرد: ما حاضر هستیم تئوری های ناب اسلامی منطبق بر صلح بشری را عرضه کنیم و دنیا را با این معارف آشنا کنیم؛ در این دیدار به این نتیجه رسیدیم که تلاش های مشترکی در این زمینه انجام دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha