شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام اعرافی

حوزه/ رژیمی همچون آل سعود، میلیون ها دلار هزینه می کند تا علاوه بر ترویج رویکرد خطبه های خود، نگاه تکفیری و ضد شیعی را نیز گسترش داده و پوشش گسترده ای را رقم بزند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در جمع ائمه جمعه استان قم، با بیان اینکه تاکنون در ده ها نماز جمعه دنیا حضور پیدا کرده ام، اظهارداشت: انعکاس و توجه به نماز جمعه شهر مقدس قم در دنیا، بسیار زیاد و به نوعی ویترین جهان تشیع است؛ به نحوی که بیش از ده ها رسانه بین المللی آن را مورد پوشش، بحث و بررسی قرار می دهند.

وی اطلاع رسانی و تبلیغات را مشعل را و موجب رونق نماز جمعه دانست و گفت: رژیمی همچون آل سعود، میلیون ها دلار هزینه می کند تا علاوه بر ترویج رویکرد خطبه های خود، نگاه تکفیری و ضد شیعی را نیز گسترش داده و پوشش گسترده ای را رقم بزند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان ساخت: امروز در بسیاری از کشورهای آفریقایی شاهد برپایی نماز جمعه پاک، ساده معتدل و بی آلایشی هستیم که عربستان سعودی درصدد است با پول و تبلیغات ضد شیعی، مستمعین را به سمت تکفیر و ترور تشویق کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: متأسفانه پوشش های خبری و اطلاع رسانی از نمازهای جمعه در ایران؛ به ویژه نماز جمعه قم و تهران بسیار ضعیف است و ما در معرض تهدید دشمنان در ابعاد تبلیغاتی و فرهنگی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این مطلب که نماز جمعه قم به عنوان قطب عالم اسلام و تشیع مورد نظر دشمنان است، اظهار داشت: نه تنها قم؛ بلکه تمام نماز های جمعه، مورد اهمیت کشورهای خارجی است؛ پس باید برنامه ای مدّون و حساب شده پیاده کرد.

رئیس جامعه المصطفی(ص) در بخش دیگری از سخنان خود نماز جمعه را حلقه ای از طبقات دینی دانست و گفت: نماز جمعه کانون انسان سازی است و اگر بتواند به صورت زنجیره ای و منظومه ای عمل کند، در فرهنگ سازی، ارتقای بصیرت و معرفت انسان نقش بسزایی خواهد داشت.

امام جمعه موقت قم در پایان ابراز داشت: نگاه جزیره ای به نماز جمعه، بازخورد آنچنانی نخواهد داشت؛ چراکه حضور یکپارچه و گسترده مردمی در این فریضه الهی، می تواند تاثیر گذار و اثر بخش باشد.

انتهای پیام  17/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha