جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علیرضا اعرافی

حوزه/ رئیس جامعة المصطفی العالمیه در مراسم نکوداشت نماز جمعه قم بر تکمیل هرچه سریعتر ساختمان اصلی و مصلای قم تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در مراسم نکوداشت نماز جمعه قم که با حضور رییس شورای سیاستگذاری نماز جمعه کشور و امامان جمعه قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به ارزش خدمت در جامعه اسلامی، اظهار داشت: ارزش خدمت به مخدوم است و ما باید بدانیم که مخدوم ما نمازگزاران می باشند که بهترین امت هستند.

وی ابراز داشت: جایگاه نماز جمعه بسیار با ارزش است و باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا به بهترین شکل به مردم و خلق الله خدمت رسانی کنیم.

رییس جامعه المصطفی(ص) خاطرنشان ساخت: نماز جامعه جایگاهی است که باید همبستگی و انسجام ملت تقویت شده و ائمه جمعه در این زمینه وظیفه مند هستند؛ چراکه خدمت به بهترین انسان ها در این جایگاه تبلیغی و ترویجی کاملا مشخص است و باید با تواضع و تکریم، مشکلات مردم را مرتفع کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: خدمت در نماز جمعه، فعالیتی است که در آن مزد مادی و منتی بر هیچ شخصی نیست؛ بلکه بهترین اجرت، تلاشی است که در پی آن به هدایت و رستگاری گروهی منتهی می شود.

امام جمعه موقت قم بیان داشت: اخلاص، اخلاق نیکو، تکریم مردم، تواضع، عشق به هدایت مردم و خدمت به مردم باید سرلوحه تمام فعالان در امور دینی و عام جمعه؛ به خصوص نماز جمعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی اظهار داشت: نماز جمعه مکانی است که در آن تمدن اصیل اسلامی برای مردم تشریح می شود و دنیا نیز با بیانات اصیل اسلامی و مواضع حقیقی دین در مسیر نظام تمدن سازی دینی آشنا می گردند.

وی ابراز داشت: انتظار از جایگاه نماز جمعه این است که در تراز نظام اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی باشد؛ بخش وسیعی از این اتفاق باید در نماز جمعه و بخصوص نزد امامان جمعه رخ دهد.

رئیس المصطفی خاطرنشان ساخت: نماز جمعه قم از باشکوه ترین نمازهای جمعه کشور است که هر هفته هزاران تن از مردم این شهر و زائران کریمه اهل بیت(ع) را در یک جمع نورانی مجتمع می کند.

امام جمعه موقت قم در پایان بر لزوم تکمیل هرچه سریع تر ساختمان اصلی برگزاری نماز جمعه و مصلای قم تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha