پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام علیرضا اعرافی

حوزه/ امام جمعه موقت قم گفت: پرهیز و حذف بسیاری از افراط و تفریط ها رمز حل مشکلات و ایجاد همبستگی در جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی در همایش بین المللی امام رضا(ع) اسوه حیات طیبه، ضمن تبریک فرارسیدن هفته کرامت افزود: فاصله  گرفتن از سیره علمی و علمی سنت رسول خدا و اهل بیت علیهم السلام عامل این همه ظلم در عالم شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارداشت: ما امروز نیاز به بازگشت به گذشته داریم و حل مشکلات عالم اسلام هم در اصلاح این افراط  تفریط ها است، امروز باید تلاش کنیم تا به آن سنت پاک رسول خدا(ص) برگردیم و ما از اینکه امت اسلام برگردد استقبال و حمایت می کنیم.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: ایران و امت اسلامی آن به عنوان پرچمدار بازگشت به اسلام و اندیشه های اسلامی بوده است و استقبال می کنیم که همه مسلمانان و مذاهب اسلامی به اسلام بازگردند.

به دنبال عرضه آزاد اندیشه ناب هستیم

حجت الاسلام  والمسلمین اعرافی تصریح کرد: ایران اسلامی هرگز به دنبال اینکه مذهبی را بر مذاهب دیگر تحمیل کند نیست، بلکه به دنبال عرضه آزاد اندیشه ناب هستیم، اما نباید این بازگشت، بازگشت به اندیشه ای  انحرافی باشد که از دل آن داعش بیرون بیاید.

امام جمعه موقت قم بیان داشت: ما بر خلاف اندیشه های لیبرالی خواستار بازگشت مسلمانان به اسلام ناب  هستیم، می خواهیم به آن اندیشه های ناب اسلام که از آن تمدن اسلامی بیرون بیاید و مشوّق همدلی و همبستگی است برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دوران تاریخ و زندگانی اهل بیت علیهم السلام خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام شاهد دو خط امامت و خلافت هستیم؛ امامت و خلافت در طول تاریخ اسلام در روز عاشورا به نقطه تقابل و برخورد فیزیکی رسید و در دوران امامین صادقین علیهمالسلام به صورت تئوری نرم پشت سر گذاشت .

وی ادامه داد: در دوران امام رضا(ع) که مربوط به سالهای بین 200 تا 203 هجری قمری می باشد نوع دیگری از این تقابل شکل گرفت که از دو نوع برخورد دیگر خط امامت و خلافت مجزا شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: این تئوری در واقع هضم امامت در خلافت بود که حضرت توانست با بینشی که داشتند از این تهدید به عنوان فرصتی عالی در راستای ترویج سنت رسول خدا(ص) بهره کافی ببرند.

امام جمعه موقت قم گفت: در دوران ولایتعهدی امام رضا(ع)، حضرت توانست جریان امامت و ولایت را در درون دستگاه خلافت تثبیت کند و با هجرت از مدینه به طوس، از تهدیدها، فرصت های ارزشمندی خلق کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین  اعرافی افزود: ارائه فرهنگ رضوی توسط افراد حقیقی و حقوقی در سراسر عالم مروج و مبلغ همین پیام سنت رسول خدا(ص) است که باید این مفاهیم ناب در عالم گسترش یابد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha