جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اعرافی رئیس المصطفی

حوزه/ رئیس جامعة المصطفی العالمیه ، با تاکید براینکه اتحاد ضروری ترین نیاز امروز امت اسلامی است، گفت: تمام اختلاف های مذهبی در درون امت اسلام، چالشی تحمیلی برای ممانعت از گسترش ممانعت اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از آشتیان، حجت الاسلام و المسلمین اعرافی، ظهر امروز در آئین افتتاحیه مرکز علمی فرهنگی جامعة المصطفی واحد آشتیان، ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) و گرامی داشت هفته دولت اظهارداشت: با تاکید برای نهادینه سازی سبک زندگی اهل بیت(ع) در زندگی امام رضا(ع) نکته های آموزنده ای نهفته است و گوشه گوشه های زندگی این امام همام برای همه الگو می باشد.

وی افزود: امروز جهان اسلام با تهدیداتی مواجه است که راه غلبه به آن، اهتمام به آموزه های اهل بیت(ع) به ویژه شخصیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی امام رضا(ع) نهفته است.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه، با اشاره به اینکه امام رضا(ع) علاوه بر وجهه سیاسی، در زمینه های مختلف میدان دار و حاضر در صحنه بود ، بیان داشت: هجوم افکار وارداتی از سراسر عالم به دار الاسلام و همچنین ورود فکرهای غربی به ویژه رومیان به اسلام  و راهنمایی آنها به حقایق ازمهترین ویژگی های امام رضا(ع) به شمار می رود.

وی با اشاره به افزایش داد و ستد های فرهنگی جهان اسلام با بیرون از مرزها در عصر مامون، خاطر نشان کرد: در آن ایام همه جهان اسلام به چهره ای مانند امام رضا(ع) نیازمند بود بطوری که دوست و دشمن معترف به مقامات ولای ایشان بودند.

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی،  با تاکید بر اینکه امام رضا(ع) الگویی مترقی از مواجهه انسان را نشان داد که بشریت به آن نیاز دارد، یادآور شد: دانش اسلامی و معارف تابناک اهل بیت(ع) می تواند در عرصه های مختلف فرهنگی و علمی، در سطح جهانی میدان داری کند.

امام جمعه موقت قم، با تاکید بر اینکه ائمه اطهار ضمن تثبیت پایه های معارف الهی، پشتوانه فکری جهان اسلام را عهده دار بودند، تصریح کرد: پرچم بزرگ عاشورا ضمن تثبیت پایه های اهل بیت(ع) در سطح وسیع از انحرافات بزرگ در جهان اسلام ممعانت نمود.

وی، با بیان اینکه در عصر کنونی دشمنان اسلام برای مهار نفوذ گفتمان انقلاب بذر نفاق را در جهان افشانده اند یاد آور شد: راه حل خطر بزرگ تفرقه های طائفی و مذهبی در سیره اهل بیت(ع) جستجو نمود.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه، افزود: تمام اختلاف های مذهبی در درون امت اسلام چالشی تحمیلی برای ممانعت از گسترش معارف  اهل بیت(ع) است.

این استاد حوزه،  ضمن تاکید بر ظرفیت های امت اسلام، گفت: در گفتمان انقلاب اسلامی فارس و غیر فارس ، تشیع و غیر نشیع هیچ تفاوتی با هم نداشته و تنها دشمنان انقلابند که سعی در تقرفه اندازی دارند.

وی با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی تهدید بزرگی برای ستمکاران است، ابزار داشت: امروز در ایران اسلامی تروریست و خشونت بی منطق جایگاهی ندارد و المصطفی نیز  بر این گفتمان اصرار می ورزد.

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی،  با اشاره به تلاش جریان های تکفیری ابراز داشت: متاسفانه مراکزی به نامتولید علم در دنیای اسلام رخنه کرده اند که فارق از عقلانیت و منطق  بوده و به جای نشر اندیشه اسلام ناب اندیشه خشن و تکفیری را در دنیای اسلام معرفی می کنند

وی با تاکید بر اینکه فکر عقلانی و انقلابی گفتمان انقلاب پاسخ گویی نیازهای امروز بشر است، خاطرنشان کرد:  ملت ایران در فراز و فرود های گوناگون سربلند بیرون آمده و ما به عنوان عاشقان ائمه (ع) راه نورانی این بزرگواران را ادامه خواهیم داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha