چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام علیرضا اعرافی

حوزه/ مدیر جامعه المصطفی العالمیه در دیدار با معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام آمادگی همکاری کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی امروز در دیدار با رحمانی موحد معاون گردشگری «سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» اظهار داشت: ایران می تواند با بهره گیری از حوزه فرهنگی و مذهبی در حوزه گردشگری جریان سازی کند.

وی ادامه داد: امروز گردشگری، بیانگر اقتصاد، فرهنگ و اندیشه تمام کشورهاست که به وسیله آن می توان گفتمان دینی را در کشورها توسعه داد.

رئیس جامعه المصطفی افزود: این ظرفیت در طلاب المصطفی وجود دارد که در معرفی و تبلیغ گردشگری مذهبی و دینی در جهت منافع ملی کشور، یاری برسانند.

*از ظرفیت گردشگری در قم استفاده شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ظرفیت استان قم در توسعه فرهنگ گردشگری، ابراز داشت: استان قم با حضور مؤسسات فرهنگی که به تولید اندیشه می پردازند، می تواند در بخش گردشگری سرمایه گذاری فکری انجام دهند.

امام جمعه قم خاطرنشان ساخت: المصطفی این آمادگی را دارد که در حوزه گردشگری مذهبی و فرهنگی همکاری داشته باشد؛ البته مطالعاتی را نیز در این عرصه انجام داده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان اینکه باید زیرساخت های گردشگری در استان قم مورد توجه قرار گیرد گفت: این استان، زائر پذیر و در عرصه بین المللی مورد توجه است؛ پس باید باید با تأمین زیرساخت ها، از ظرفیت آن در حوزه های گوناگون بهره برداری شود.

 وی تصریح کرد: یکی از برنامه های جامعه المصطفی، تربیت مدیران کاروان های زیارتی است؛ از این رو می تواند آموزش هایی را در خصوص توسعه گردشگری ارائه نماید.

*نگاهی بر تاریخچه تأسیس المصطفی

مدیر جامعه المصطفی با اشاره به تاریخچه تأسیس این نهاد بین المللی، بیان داشت: این مرکز بر آمده از تجربه تاریخی حوزه های علمیه با نگاهی نو در عرصه بین الملل است که ماموریت آن، پرورش عالمان دینی و تولید فکر می باشد.

*دانش آموختگی 40 هزار طلبه در جامعه المصطفی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: تا به امروز 40 هزار طلبه از 120 ملیت از المصطفی دانش آموخته شده اند که در کنار این افراد، 50 هزار نفر از همسران و خانواده هایشان نیز تحت تعلیم و تربیت قرار داشته اند.

امام جمعه قم ابراز داشت: در این مرکز، گروه ها و شبکه هایی شکل گرفته اند که با عنوان مبلغ و عالم دین و مذهب در بسیاری از کشورهای حضور داشته و تبلیغ دینی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی خاطرنشان ساخت: گروهی از این دانش آموختگان در رسانه ها و فعالیت های علمی و سیاسی مشغول به فعالیت می باشند.

مدیر المصطفی در پایان تصریح کرد: تربیت یافتگان این مرکز، در تبلیغ دین اسلام در کشورهای گوناگون در حال نقش آفرینی می باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha