چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام احمد واعظی

حوزه/ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که بسترهای تبلیغی در حوزه فراهم است گفت: سایت چندرسانه‌ای در حوزه زبان انگلیسی راه اندازی خواهد شد که تولیدات داخلی فعالان تبلیغ نوین را که قابلیت عرضه به خارج کشور را دارند، ترجمه نموده و در اختیار مخاطبان خارجی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی امروز در اولین نشست گروه‌های تبلیغ نوین، که در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد به بیان اهمیت تبلیغ در عرصه‌های مجازی پرداخت و حرکت در این عرصه را مهم و مورد توجه قرارداد.

وی در ارتباط با نقش فرهنگ در حیات بشر گفت: نقش اساسی فرهنگ در حیات انسانی و بشری بر هیچ کس پوشیده نیست و علت این اهمیت به خاطر سه ساحت اصلی بینش و باورها، میل‌ها و گرایشات و ساحت رفتاری انسان است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: فعالان عرصه فرهنگی باید بدانند که در ساحت رفتاری انسان حرکت می‌کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین واعظی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: اگر ما در بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی در امر نشر مکتوبات علمی دینی، توانسته ایم به خوبی به بالندگی برسیم به خاطر وجود ریشه عمیق فرهنگی در وجود این انقلاب است.

وی همچنین به سخنی از مقام معظم رهبری استناد کرد و گفت: ایشان فرمودند "من از هیچ چالش پیش روی این ملت جز چالش فرهنگی احساس خطر نمی کنم" و ما از همین رو به داشتن یک هویت فرهنگی و دینی در این انقلاب پی می‌بریم و این امر نشان دهنده اهمیت کار فرهنگی تبلیغی است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی افزود: رهبری معظم انقلاب از دفتر تبلیغات اسلامی ، انتظار یک مامن و پناهگاهی برای طلاب جوانی دارند که انگیزه و تعهد انجام خدمت فرهنگی را دارند و این مسئله جزو اهداف دفتر تبلیغات قرار گرفت که از اعزام مبلغ تا فعالیت‌های پژوهشی تماما در این راستا باشد.

160گروه تبلیغی

حجت الاسلام والمسلمین واعظی به فعالیت‌های دفتر تبلیغات اشاره کرد و بیان داشت: این دفتر به حمایت از مبلغینی که گروه تبلیغی تشکیل می‌دهند و در منطقه خاصی از کشور حضور فیزیکی دارند می‌پردازد که این کار در معاونت تبلیغ انجام می‌شود و تاکنون 160گروه تبلیغی مورد پوشش قرار گرفته اند.

وی در ادامه گفت: دفتر تبلیغات نزدیک به سی سال است از کسانی که در عرصه تبلیغ نوین فعالیت می‌کنند نیز حمایت می‌کند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سپس به بیان بسترهای فراهم شده در این دفتر برای فعالیت‌های تبلیغی نوین پرداخت و گفت: سایت مولتی مدیا در حوزه زبان انگلیسی راه اندازی خواهد شد که تولیدات داخلی فعالان تبلیغ نوین را که قابلیت عرضه به خارج کشور را دارند، ترجمه نموده و در اختیار مخاطبان خارجی قرار دهد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در پایان به آسیب بزرگ فعالان عرصه فرهنگ اشاره کرد و بیان داشت: بزرگترین آسیب این افراد مسئله خود بزرگ بینی است زیرا کار آنها حاصل دست رنج فکری خودشان است و قاعدتا نسبت به آن شیفتگی خاصی خواهند داشت و این مسئله ممکن است او را دچار حجاب و دوری از هدف اصلی وی که تبلیغ دین است، کند. پس این افراد باید انتقاد پذیر باشند و از پیشنهادات موجود برای ایجاد قالب بهتر برای ارائه مطالب بهره ببرند.

خاطرنشان می‌شود در پایان این نشست با حضور رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام روستا آزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام مخدوم رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات از برگزیدگان جشنواره‌های تبلیغی تقدیر به عمل آمد و به گروه‌های تبلیغی فعال، مجوز فعالیت اهدا شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha