پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
واعظی

حوزه/ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام 16 هزار مبلغ در سال 1393 به سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در دیدار با آیت الله  العظمی موسوی اردبیلی، به تشریح فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پرداخت و گفت: یکی از مراکز تحت اشراف این دفتر، پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی است که احیاء تراث یکی از بخش های آن بوده و تولیدات بسیار خوبی تا به امروز داشته است.

وی ادامه داد: موسوعه شهید ثانی در 30 جلد، یکی از تولیدات این بخش است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی افزود: این موسوعه، اثر برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران انتخاب شده است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی، چاپ کتاب« انوارالفقاهه» مرحوم شیخ حسن کاشف الغطاء در 10 جلد را یکی دیگر از تولیدات بخش احیاء تراث عنوان و خاطرنشان کرد: در گذشته، این کتاب به صورت خطی بود و پژوهشگاه دفتر تبلیغات آن را در طرحی جدید و خوب به چاپ رسانده است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی یادآور شد: چاپ کل آثار مرحوم شیخ بهایی در 20 جلد و آثار مرحوم محمدحسین کاشف الغطاء، از برنامه های ما برای سال آینده می باشد.

وی با اشاره به فعالیت های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: از جمله برنامه های دفتر تبلیغات اسلامی در این عرصه، حضور در عمده مناطق نیازمند تبلیغ می باشد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی مقابله با تفکرات وهابیت را یکی دیگر از فعالیت های این دفتر عنوان کرد و گفت: برگزاری جلسات گوناگون با روحانیون شیعه و سنی، استقرار روحانی، برگزاری دوره های آموزشی، ارسال کتب و مجلات و ... از جمله برنامه های ما برای مقابله با تفکر وهابیت و سلفی گری بوده است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی اظهار داشت: در سال 1393 بیش از 16 هزار اعزام در کشور داشته ایم که 8هزار و 500 مبلغ در محرم و 7000 نفر از آنان در ماه مبارک رمضان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی در پایان ابراز داشت: دانشگاه باقرالعلوم، مدرسه معصومیه با 900 طلبه خواهر و ... از دیگر مراکزی است که تحت نظر مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی می باشد.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha