جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام احمد واعظی

حوزه / رئيس دفتر تبلغيات اسلامي حوزه علمیه قم گفت: امروز باید با عملکرد صحیح و احساس وظیفه نسبت به مسئولیت خطیر به انتظارات جامعه و حوزه‌های علمیه پاسخگو باشیم و برای اعتلای بست فکری توحید، معنویت و اخلاق جامعه گام اساسی برداریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیین تودیع و معارفه، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با حضور رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان و دیگر مسئولین این استان در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، در این مراسم با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی در طی بیش از سی سال تاسیس و فعالیت خود نقش بالندگي و پويايي حوزه های علمیه را به عهده داشته؛ تصریح کرد: از آغاز دوران تاريخ اسلامى ايران، اصفهان پيوسته از مراكز علمى و فرهنگى ايران به‌شمار ‏رفته است.

وی افزود: حوزه علميه اصفهان پس از انتقال پايتخت صفوى از قزوين به اصفهان، حيات ديگرى يافت و عالمان و فقيهان بزرگ شيعه به پايتخت صفويه (اصفهان) دعوت شدند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گفت: از عالمان بزرگى كه در دوره صفويه در برپايى و حفظ حوزه علميه اصفهان نقش قابل توجه‏اى ايفاء كردند مى‏توان از محقق كركى مشهور به محقق دوم، شيخ بهايى،محقق خوانسارى، مجلسى اول، مجلسى دوم، ميرفندرسكى و محقق سبزوارى ياد كرد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی، به نقش برجسته محقق کرکی در پویایی و باروری حوزه علمیه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ایشان پس از حضور در اصفهان، سه حوزه علمیه در شهرهای قزوین، اصفهان و کاشان تاسیس می کند و شاگردان بسیار ارزنده ای پرورش می دهد.

وی بیان داشت: باروری مکتب تشیع مدیون علمایی است که در عصر صفویه ظهور پیدا کردند و در تاریخ تمدن بزرگ اسلام نقط عطفی از شخصیت های برجسته حوزه علمیه اصفهان به منصه ظهور رسیده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی نقش تأثیرگذار بر باورها و ارزش های فرهنگ ایمانی در جامعه را به عهده دارد؛ افزود: باید با شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و ایجاد همگرایی، هم‌افزایی و تعامل با سایر مراکز همسو در حوزه تبلیغ و علوم دینی و همچنین توجه به ظرفیت‌‌ها و مخاطبان حوزه جهان اسلام، برای اعتلای بست توحید، اخلاق و معنویت گام برداریم.

این استاد حوزه، در پایان با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) که می‌فرمایند: «گمان نمی‌کنم عبادتی بالاتر از خدمت به خلق خدا وجود داشته باشد و خداوند خدمت به مخلوق خود را دوست دارد»، خاطرنشان کرد: توفیق خدمت رسانی به فرهنگ ایمانی و اخلاقی جامعه بالاترین فرصت برای خدمت به دین اسلام و مکتب تشیع می‌باشد و ما باید با عملکرد صحیح و احساس وظیفه نسبت به مسئولیت خطیر به انتظارات جامعه و حوزه‌های علمیه پاسخگو بوده و برای اعتلای بست فکری توحید، معنویت و اخلاق جامعه گام اساسی برداریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha