یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
توسلی نژاد قزوین

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه قزوین گفت: بحث ازدواج و تشکیل خانواده بر اساس معیارها و موازین اسلامی از جمله موارد مورد نیاز جامعه و همچنین مورد تاکید مقام معظم رهبری است که این موضوع باید مورد توجه دست اندرکاران امر هم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد توسلی نژاد، در مراسم جشن پیوندهای آسمانی طلاب حوزه های علمیه قزوین بیان کرد: نهاد خانواده در واقع از نهادهای اصلی جامعه است که صلاح و فساد این نهاد تاثیر مستقیمی در صلاح و فساد جامعه دارد و لذا اسلام هم بر تشکیل این نهاد و هر بر تحکیم آن تاکید زیادی دارد.

وی افزود: یکی از راه‌های تکامل شخصیت انسان ازدواج است و در واقع، شخصیت اجتماعی انسان با ازدواج، تشکیل خانواده و زندگی مشترک کامل می شود لذا می توانیم بگوییم انسانی که هنوز مجرد است، از لحاظی کامل نیست.

وی ادامه داد: بحث ازدواج و تشکیل خانواده بر اساس معیارها و موازین اسلامی از جمله موارد مورد نیاز جامعه و همچنین مورد تاکید مقام معظم رهبری است که این موضوع باید مورد توجه دست اندرکاران امر هم قرار گیرد.

حجت الاسلام توسلی نژاد اظهار کرد: مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری، مرکز خدمات حوزه علمیه هم توجه جدی به امر تشکیل خانواده و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده که برگزاری جشن پیوندهای آسمانی ویژه طلاب حوزه های علمیه هم یکی از این برنامه هاست و  برای اولین در سطح حوزه های علمیه قزوین اجرا شده است.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده به طلاب حوزه های علمیه در موضوع ازدواج بیان کرد: مرکز خدمات حوزه علمیه از زمان آغاز زندگی و تشکیل خانواده همراه و کمک کار طلاب متاهل بوده و با اختصاص برنامه ها و فعالیت های متنوع سعی می‌کند تا خدماتی هر چند اندک اما مطابق با شأن روحانیت را به این عزیزان ارائه نماید.

راه های ابراز محبت در خانواده

حجت الاسلام محمد حسینی، هم در ادامه این برنامه بیان کرد: محبت، بنیان زندگی مشترک است و همسر یک انسان نیازمند به محبت بوده و شراکت در زندگی بدون محبت امکان پذیر نیست.

وی افزود: بهانه گیر شدن بسیاری از همسران، چه مرد و چه زن به این خاطر است که طرف مقابلشان به نیاز محبتی آنها پاسخ نگفته چرا که غرور به آنها اجازه نمی‌دهد به همسرشان بگویند به من محبت کن.

کارشناس خانواده حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: پر بودن فضای خانه از عطر محبت، ضامن بقای گرم خانواده و خالی بودن این فضا از چنین بویی عامل تخریب آن بوده و این کافی نیست که زن و شوهر همدیگر را دوست داشته باشند، بلکه باید این محبت را همیشه نسبت به یکدیگر ابراز کرد.

حجت الاسلام محمد حسینی ادامه داد: ابراز محبت موجب می شود تا پایه های محبت و احساس الفت دوطرف محکم تر از گذشته شود و این ابراز محبت نیز باید دائمی بوده و فقط به دوران ابتدایی ازدواج و تشکیل خانواده محدود نشود.

وی با اشاره به شیوه های ابراز محبت در خانواده گفت: محبت زبانی اولین شیوه ابراز آن است و این نوع محبت به ویژه برای زن‌ها در تمام طول دوران زندگی مورد نیاز می باشد و الفاظ محبت آمیز، هر چه قدر هم تکراری شود، ملال آور و خسته کننده نخواهد شد.

وی داشتن صداقت را عامل دیگر ابراز محبت در زندگی عنوان کرد و گفت: صداقت به دلیل داشتن پیام یکرنگی و محبت، مهر و محبت همسر را به سوی ما جلب می کند و استفاده از دروغ در زندگی و در برابر همسر نشان از دورویی دارد و انسان به هیچ وجه با کسی که دوستش دارد با دورویی برخورد نکرده و به او دروغ نمی گوید.

حجت الاسلام محمد حسینی ، دادن هدیه، داشتن حسن ظن، انصاف، تواضع، سخاوت، مصافحه و خوب صدا زدن یکدیگر از طرف زن وشوهر را از دیگر راه های ابراز محبت در خانواده عنوان کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha