جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید محمد علی قاضی دزفولی

حوزه/ کار و کارگر از ارکان جامعه اسلامی است و تأمین مایحتاج خانواده که نوعی عبادت محسوب می شود با کار و تلاش امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام محمد علی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در سخنانی در جمع کارگران این شهرستان با اشاره به جایگاه ارزشمند کار و کارگر در دین مبین اسلام اظهار داشت: ارزش انسان در روایات اسلامی به تلاش و کار شخص بستگی دارد.

وی با بیان این که کار و کارگر از ارکان جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: تأمین مایحتاج خانواده با کار و تلاش امکان پذیر است و حرکت در این مسیر پاداش اخروی برای انسان به همراه دارد.

امام جمعه دزفول با بیان این که نبود کارگر در جامعه سبب اختلال در نظم جامعه خواهد شد، گفت: پویایی و فعالیت از ملزومات شغل کارگران است و اسلام نیز تنبلی و کاهلی را با دستورات دینی در تضاد می داند.

بیکاری مفسده های بسیاری برای جامعه به همراه خواهد داشت

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به نامگذاری هر سال از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: این نامگذاری ها مرتبط با فرهنگ کار و تلاش است، چرا که بیکاری مفسده های زیادی برای جامعه به دنبال دارد.

وی با بیان این که اشتغال زایی افزون بر حل مشکلات جامعه پاداش اخروی نیز به همراه دارد، اظهار داشت: جامعه ای که در آن فرهنگ کار و اشتغال نهادینه نشود رشد نخواهد کرد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، بر لزوم اصلاح فرهنگ کار و تلاش در جامعه تاکید کرد و افزود:بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی جامعه از جمله سرقت و اعتیاد ناشی از مشکل بیکاری بوده و مشکلات زیادی را برای جامعه به وجود آورده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha