سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام احمد واعظی

حوزه/ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از تدوین اساسنامه مبلغین با محوریت مبلغین نخبه و برتر خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، در دیدار مبلغان برتر با آیت الله سید محمودهاشمی شاهرودی، به ارائه­ گزارشی از این معاونت پرداخت و گفت: هدف از این گونه جلسات بهره مندی از نظرات بزرگان دین، راهنمایی برای اجرای بهترکارها به خصوص امر تبلیغ، همفکری و انتقال تجارب تبلیغی  است.

وی افزود: تا کنون این گروه دیدارهای موفقی با آیات عظام جوادی آملی و مکارم شیرازی داشته، که بسیار دیدار خوبی بوده و این دیدار نیز در ادامه سلسله دیدارها با بزرگان دین در فصول خاص تبلیغی است که امسال این دیدار آمیخته با ایام اعتکاف است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، هدف از تشکیل دفتر تبلیغات اسلامی را، معرفی اسلام ناب به مردم دنیا، تبلیغ آموزه های ناب معرفتی، اخلاقی و اجتماعی اهل بیت(ع) و دفاع از ارزشهای اسلام و همچنین نخبه پروری در عرصه تبلیغ، شناسایی استعداد های برتر تبلیغ عنوان کرد.

عضویت 26هزار مبلغ فعال در دفتر تبلیغات

حجت الاسلام و المسلمین واعظی ادامه داد: در این راستا کارهای خوبی صورت گرفته و از جملۀ آن تشکیل 26 هزار و 364 پروندۀ فعال تبلیغ از بین طلاب و فضلای حوزه علمیه قم،  که از بین این تعداد 2 هزارو 647 پرونده مربوط به مبلغینی است که متخصص در امر تبلیغ در دانشگاه و مجامع علمی هستند.

وی افزود: مبلغین نخبه و برتر؛ کسانی هستند که علاوه بر تبلیغ درمناطق خاص و ایام خاص مانند ایام اعتکاف، فعالیت  علمی و پژوهشی تدوین و نگارش متون آموزشی ره توشه ها و مصاحبه از مبلغین را به عهده دارند.

 حجت الاسلام والمسلمین واعظی گفت: یکی از برنامه های  این دفتر که به زودی به مرحله اجرا هم گذاشته خواهدشد، تدوین و تنظیم اساس نامه صنفی برای مبلغین با محوریت مبلغین نخبه و برتر است. با اجرای این اساس نامه، تبلیغ، روند بهتری به خود می گیرد و شناسایی مبلغین برتر، آموزش و انتقال تجارب تبلیغی بهتر صورت خواهد گرفت و زمینه پیشرفت مبلغین هم فراهم خواهد شد.

وی افزود: یکی از کارهای خوبی که این دفتر انجام داده، حضور مبلغان در فضای مجازی برای تبلیغ است که در این راستا 60 مبلغ برتر در قالب 150گروه تبلیغی به این امر اشتغال دارند و تا کنون هم کارهای خوبی برای آموزش و پیشرفت این گروه‎ها شده است.

حجت الاسلام و المسلمین واعظی با بیان اینکه امروز یکی از ابزاری های تبلیغ،  ارتباط با مردم است،  ابراز داشت: مبلغ موفق کسی است که درکنار فعالیت های تبلیغی در امور درسی هم پیشرفت لازم را داشته باشد تا بتواند از لحاظ علمی هم برای اسلام مؤثر باشد.

 انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha