جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید رضی شکوری_ اما جمعه خوی

حوزه/ امام خمینی(ره) درهای جهان را به روی روحانیت گشود و اگر ما نتوانیم از فرصت های انقلاب به خوبی استفاده کنیم، فردای قیامت در برابر شهدا و امام بزرگوار مسئول و شرمنده خواهیم شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی شکوری، امروز در جمع طلاب، اساتید و مدیران مدارس علمیه خوی، در مدرسه علمیه امام خمینی (ره)، با تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر، اظهارداشت: پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی، رسالت حوزه های علمیه و روحانیت را مضاعف ساخته است.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) در روایتی می فرمایند«مردمی در مشرق قیام می کنند و زمینه حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) را فراهم می سازند»، لذا این رسالت امروز به عهده روحانیت است که زمینه های قیام آن بزرگوار را نه تنها در ایران، بلکه در کل جهان فراهم کند.

امام جمعه خوی تصریح کرد: بهره گیری و استفاده بهینه از فرصت های فراروی انقلاب باید مورد توجه همه مردم، مسئولان و به ویژه حوزه های علمیه قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شکوری در ادامه، دینی و مردمی بودن انقلاب اسلامی، پیشرفت های علمی و فناوری کشور، بحران های اقتصادی حاکم بر جهان، ناکارآمدی سازمان های بین المللی، وقوع بیداری اسلامی در کشورهای خاورمیانه، شکست مکتب های مادی حاکم بر جهان و جایگاه ممتاز بین المللی جمهوری اسلامی را از فرصت های پیش رو برشمرد.

مسئول حوزه علمیه خوی تاکید کرد: امام خمینی(ره) درهای جهان را به روی روحانیت گشود و اگر ما نتوانیم از فرصت های انقلاب به خوبی استفاده کنیم، فردای قیامت در برابر شهدا و امام بزرگوار مسئول و شرمنده خواهیم شد.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی در آینده با چالش های متعددی نیز مواجه خواهد بود و باید خود را برای برخورد با این چالش ها آماده کنیم، افزود: تهاجم گسترده فرهنگی دشمنان، مشکلات اقتصادی و وابستگی به نفت، اشاعه سکولاریسم یعنی جدایی دین از سیاست، تحریم های اقتصادی استکبار جهانی، مشکلات مربوط به موضوع هسته ای، موضوع حساس جهانی سازی و جنگ نرم استکبار علیه جمهوری اسلامی از اهم این مسائل است.

برپایه این گزارش، در پایان این برنامه به طلابی که در پایه های مختلف، رتبه های ممتاز را کسب کرده اند، جوایزی از سوی امام جمعه و بسیج طلاب اهدا شد.

انتهای پیام

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha