دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اردوی طلاب

بیش از هزار نفر از طلاب، اساتید و مدیران حوزه استان آذربایجان غربی در اردویی شش روزه در قم با علما و مراجع دیدار خواهند کرد.

حجت الاسلام ارشاد، در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری حوزه، با اشاره به برنامه های تهذیبی حوزه علمیه آذربایجان غربی اظهارداشت: یکی از برنامه هایی که در ایجاد انگیزه برای طلاب در ادامه تحصیل بسیار موثر می باشد، الگوگیری از بزرگان دین است.

وی ادامه داد: این مهم در میان طلابی که در شهرستانها بوده و با  علما و مراجع کمتر ارتباط دارند، بسیار مشهود بوده و  با دیدن جایگاه، دینی، علمی و اجتماعی طلبه ای که از جنس خودشان بوده و امروز به مقامات والا دست یافته است، انگیزه ای مضاعف پیدا می کنند.

معاون تهذیب حوزه آذربایجان غربی، خاطرنشان ساخت: در همین راستا معاونت تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی قریب به سه سال است که در حرکتی منسجم طلاب و اساتید استان را برای دیدار با علما و مراجع به قم اعزام می کند.

وی با بیان اینکه این مهم در قالب اردویی علمی و تهذیبی انجام می شود، تصریح کرد: امسال نیز این اردو برگزار شده و تمام طلاب  در حال تحصیل استان که بالغ بر 800 نفر می شوند ، به همراه 200 نفر از اساتید، کارمندان و مدیران حوزوی به دیدار  مراجع و علما می آیند.

این استاد حوزه آذربایجان غربی، افزود: این اردو علاوه بر بعد تربیتی و تهذیبی شامل بعد علمی هم بوده و طلاب در محضر چند تن از اساتید حوزه علمیه قم برخی از موارد درسی را فرا می گیرند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با یادآوری اینکه اردوی طلاب استان آذربایجان غربی به قم از 30 دی ماه آغاز خواهد شد، یادآورشد: طلاب در طول اقامت خود در قم ، با حضرات آیات مکارم شیرازی، جوادی آملی، نوری همدانی، علوی گرگانی و آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) و برخی از اعضای جامعه مدرسین و بزرگان حوزه دیدار خواهند داشت.

انتهای پیام313/18

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha