جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پیامبر(ص)

حوزه / معاون واحدهاي آموزشي حوزه علميه آذربايجان غربي،‌ رفتار و گفتار خردمندانه مسلمين را پاسخي كوبنده در مقابل هتاكي و توهين غرب به پيامبر اكرم(ص) دانست.

حجت الاسلام والمسلمين عليرضا عبدي فام، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري«حوزه» در اروميه‌، با محكوم نمودن توهين به پيامبر اكرم(ص) اظهار داشت: انعكاس غرب عليه اسلام، به دليل جاري و ساري بودن ارزش‌هاي مكتب ناب اسلام و رهنمودهاي رسول الهي در سراسر دنيا است، غرب ناتوان از مشاهده قدرت اسلام در مقابل استكبار جهاني است.

وي دين اسلام را دين احياگر و صاحب اثر عنوان كرد و افزود: مردم آگاه و هوشيار با مشاهده ترفندهاي استكبار جهاني هر لحظه نسبت به مكتب اسلام راغب و مشتاق تر مي شوند.

وي پويايي و اثر گذاري اسلام و ملت‌هاي آزادي خواه مسلمان را دليل بر دشمني غرب دانست و تصريح كرد: آزادي خواهي و آرمانگرايي در راستاي احياي ارزش‌هاي ديني در جهان، مانع از پيشبرد اهداف شوم و به خطر افتادن منافع استكبار جهاني است؛ بنابراين با حربه قرار دادن اهانت به مقدسات سعي در تخريب چهره اسلام دارند.

حجت الاسلام والمسلمين عبدي فام اذعان داشت:‌ ما مسلمين در قبال اعمال شنيع و بي شرمانه غربيان وظيفه مقابله به مثل نداريم؛ همان‌طور كه امام صادق(ع) مي فرمايند:‌« همواره زينت ما باشيد و مايه ننگ ما نگرديد» و مسلمين با منش و خلق نيكو مي توانند به عنوان بهترين تبليغ و نماد اسلام در دنيا ظاهر شوند.

معاون واحدهاي آموزشي حوزه علميه آذربايجان غربي توسعه و ترويج شعائر ديني و اسلامي را مانع از رواج اديان و فرق ضاله بيان كرد و افزود: صيانت از ارزش‌هاي ديني، معنوي و مقابله با فرهنگ‌هاي مبتذل و غير اخلاقي باعث می‌شود تا خرافه و اديان ضاله به جوامع اسلامي وارد نشود، كه لازمه آن نیز تقويت و ترويج احكام و آموزه‌هاي ديني در جامعه است.

وي دعوت به اسلام را با منش و رفتارهاي حكيمانه عملياتي دانست و گفت:‌ رفتار و گفتار خردمندانه مي تواند پاسخي كوبنده در مقابل هتاكي و توهين غرب به پيامبراكرم(ص) باشد، اين درحالي است كه امت اسلامي به اديان و مذاهب آسماني و الهي ديگر احترام نهاده و اجازه بي حرمتي به آنها را نمي‌دهد، توهين به مقدسات مسلمين نشان از عجز و ناتواني و همچنين جهالت دشمن در برابر آيين ناب اسلام است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha