جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد کتمتو

حوزه / رئیس هیات شرعی انجمن دوستی ایران و فلسطین، توطئه جدید غرب علیه پیامبر اکرم(ص) را عملی سخیف و بی شرمانه توصیف کرده و مسلمانان را به هوشیاری در برابر این توطئه دعوت نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از  قزوین، دکتر شیخ عبدالله محمد کتمتو، مدیر اتحادیه علمای بلاد شام و رئیس هیات شرعی انجمن دوستی ایران و فلسطین  در دیدار با مدیران، مسئولین و طلاب حوزه علمیه قزوین بیان کرد: عمل سخیف و بی‌شرمانه دشمنان علیه پیامبر اسلام (ص) و  اهل بیت (ع) توطئه‌ای بزرگ برای تخریب مسلمانان محسوب شده و باید تمام مسلمانان و انسان‌های آزاده در برابر این توطئه هوشیار باشند.

وی افزود: اختلاف میان شیعه و سنی، هدف اصلی و مطلوب دشمنان بوده و لازم است تا  همه مسلمانان با حفظ  وحدت خود، دشمنان به خصوص آمریکا و انگلیس را از دستیابی  به اهداف شوم‌شان باز دارند.

رئیس هیات شرعی انجمن دوستی ایران و فلسطین  ادامه داد: دشمنان،  از وحدت همیشگی ملت مسلمان جهان در وحشت بوده و هر روز با برنامه های شوم خود می خواهند این دژ عظیم وحدت را خدشه دار نمایندکه خوشبختانه در این راه موفق نشده اند.

امام جمعه شهر دمشق  با اشاره به وضعیت سوریه اظهار کرد: متاسفانه در داخل این کشور برخی از افراد که قبلا نیز اختلافاتی از نظر اصلاحات ارضی با دولت داشتند، با گروه تروریستی همکاری نمودند؛ ولی با حمایت و پشتیبانی ملت ایران و همراهی علمای شام، نتوانتستند دولت را ساقط نمایند.

رئیس اتحادیه علمای بلاد شام بیان کرد: علی رغم این‌که عده ای از علمای شام برای بقای دولت سوریه تلاش کردند متاسفانه عده ای نیز با خروج از کشور، در خارج از مرزها، علیه سوریه اقداماتی را انجام دادند.

کتمتو با اشاره  به تحولات اخیر در کشورهای خاورمیانه و فلسطین گفت: فلسطین قسمتی از سرزمین های اسلام بوده و این کشور مدتی است که توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده و باید به اسلام برگردد.

وی با تاکید بر  وحدت و همبستگی بین شیعه و سنی اظهار کرد: کشورهای غیر اسلامی برای منافع خودشان همیشه متحد می شوند، ولی با تفرقه، اختلاف و تکفیر بین مسلمانان جدایی انداخته و از این شرایط نهایت استفاده را می برند.

 رئیس هیات شرعی انجمن دوستی ایران و فلسطین  اذعان کرد: مسلمانان باید با حفظ وحدت که رمز پیروزی و شکست دشمنان است، اجازه دخالت به دشمنان ندهند.

کتمتو گفت: جنایت‌های گروه تروریستی داعش حاصل  همکاری آمریکا، انگلیس، رژیم غاصب اسراییل و پشتیبانی مالی دولت عربستان سعودی است و امیدواریم سرنگونی این گروه، پیروزی نهایی مسلمین باشد.

امام جمعه دمشق با تاکید بر ضرورت یادگیری زبان عربی توسط طلاب عنوان کرد: ترویج و انتقال معارف دینی رسالت اصلی طلاب علوم دینی است و این امر مهم  از طریق یادگیری زبان عربی امکان پذیر است و شما باید زبان اسلام را تقویت نمایید.

وی افزود: اگر نتوانیم به این زبان مسلط شویم،  قطعا دشمنان با ایجاد شبهاتی به  دین ضربه خواهند زد و ما باید هوشیار باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha