جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قریشی ارومیه

حوزه /امام جمعه اروميه گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره با تدابیر و رهنمودهاي مقام معظم رهبری، از گذرگاه هاي خطرناک به سلامت عبور کرده است.

 به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اروميه، حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي قريشي، شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد لطفعلي خان اروميه، با تسليت شهادت امام حسن عسکري(ع)، اظهار داشت: ايران بعد از پيروزي انقلاب اسلامي با خطرات زيادي مواجه بوده كه بيداري مردم مانع از به ثمر رسیدن فتنه ها شده است.

وي با اشاره به جريان هاي تروريستي و ملحق شدن عده اي در خارج از كشور به فتنه گران، اذعان داشت: تحميل تحريم هاي دشوار، تعرض به حقوق مردم و هتك حرمت مقدسات، مانع از دفاع ملت و سست شدن عقايد آنان نشد، بلكه با بردباري و ولايتمداري، طعم سخت شكست را به دشمن چشاندند.

امام جمعه اروميه، تقابل مردم با دشمن را نشان دهنده وفاداری آنان به ولایت و انقلاب دانسته و افزود: جمهوري اسلامي ايران همواره با تدابیر و رهنمودهاي مقام معظم رهبری، از گذرگاه هاي خطرناک به سلامت عبور کرده است.

وي تصريح كرد: اساس دين اسلام در كشور اسلامي بايد مورد احترام قرار گيرد و نبايد اجازه و فرصت هتك حرمت مقدسات به فتنه گران و منافقين داده شود، چراكه در اين صورت حقوق الهي و حقوق ملت ضايع مي شود.

حجت الاسلام والمسلمين قريشي در ادامه با اشاره به زندگي نامه امام حسن عسکري (ع)، افزود: اين امام بزرگوار در سال 232 هجري قمري در مدينه متولد شد و در ربيع الاول 260 هجري در سامرا به شهادت رسيد.

وي به خدمات ارزنده امام حسن عسکري در طول 6 سال امامت خويش به مکتب اهل بیت(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: فضاي خفگان در دوره بني عباس به قدري بود كه شرايط فعاليت براي ائمه اطهار(ع) را سخت کرد، به گونه اي كه عمر ائمه(ع) همچون امام جواد(ع)، امام هادي(ع) و امام حسن عسکري(ع) به 100 سال نمي رسد.

امام جمعه ارومیه با تاكيد بر رسالت خطير ائمه اطهار(ع) در انتقال احكام فقهي و اسلامي، افزود: امام حسن عسکري(ع) در طول امامت پر بارخويش با وجود فشارها و تنگناهاي خلفاي بني عباس، از تربيت شاگردان و انتقال علوم ديني غافل نبودند.

انتها پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha