شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت‌الله خاتمی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: سوء استفاده از مقدسات مردم، از جمله ابزارهاي فتنه 88 بود و سران این حرکت نیز با شعار «تداوم بخشي راه امام راحل» سعي داشتند از مقدسات مردم سوء استفاده كنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی، امروز در همایش «بصیرت ماندگار»، در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد با بيان اين كه حضور و شعارهای انقلابی حاضرين در این همایش، پیام‌های لازم خود را دارد، ابراز داشت: اين حركت نشان می‌دهد كه حوزه علمیه خراسان زنده است و با نشاط در عرصه انقلاب اسلامی حضور دارد.

وی با بیان این که حماسه 9 ديماه ویژه نظام مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران است، خاطر نشان كرد: حماسه 22 بهمن یک حماسه عمومی بود، اما حماسه نهم دی، حماسه‌ای خاص و وي‍ژه محسوب مي شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اين كه در طول تاریخ اسلام فتنه‌های زیادی رخ داده است كه حوادث پس از رحلت پیامبر(ص) يكي از اين وقايع بود، گفت: اين افراد لباس حق را مي پوشيدند و فتنه ايجاد مي كردند، در حالي كه پیامبر(ص) از هر چند حدیث خود، یک حدیث مرتبط با امیرالمومنین(ع) می‌فرمودند، ولي فتنه گران، تا 100 سال نقل و کتابت احادیث را ممنوع کردند.

آیت الله خاتمی با اشاره به فتنه‌هایی که در طول تاریخ رخ داده، سنگین‌ترین آن را، فتنه واقفیه دانست و گفت: این جریان، مربوط به کسانی است که روزی فدایی یک امامند و روز دیگر در برابر امام دیگر شمشیر می‌کشند. کسانی که بعد از امام خمینی(ره)، از ولایت مقام معظم رهبری تمکین نکردند واقفیان مدرن هستند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اين كه امام خمینی(ره) از ولایت فقیه دم می‌زدند؛ نه از ولایت خود، اظهار داشت: ايشان نمی‌گفتند كه مردم باید مطیع روح الله باشند؛ بلکه می‌گفتند مطیع ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند.

وی، اولین عنصر فتنه در طول تاریخ اسلام را خواص دنیاپرست عنوان كرد و گفت: اینان کسانی بودند که حقانیت و حقیقت امامان را می‌شناختند و باز هم آنان را انکار می‌کردند. طلحه و زبیر کسانی هستند که مقام والای علی (ع) را می‌شناختند؛ اما با صراحت از ایشان طلب پست می‌کنند و این تصویر را به وضوح در فتنه 88 می‌بینیم.

امام جمعه موقت تهران يادآور شد: مگر می‌شود آدم برای خدا نظام اسلامی را تا لب پرتگاه ببرد و مایه خوشحالی بیگانگان شود و همسنگر آمریکا، صهیونیست‌ها، منافقان و کسانی شوند که ضد خدا هستند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: فتنه دو سر داشت یک سر داخلی و یک سر آن در خارج از کشور بود، مشاهده می‌کنید در خاطرات کلینتون، رئیس جمهور سابق آمریکا که اخیرا در روزنامه اطلاعات چاپ می‌شود می‌گوید من پشیمانم که چرا بیشتر از این، از کسانی که در مقابل نظام اسلامی ایستاده‌اند، حمایت نکردم.

عضو جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: سران فتنه به دنبال براندازی نظام اسلامی و شخص مقام معظم رهبری بودند که به فضل خدا خودشان نابود شدند.

وي افزود: به صراحت می‌گویم آنانی که دستگیر نشدند در پی براندازی ولایت هستند؛ اما نخواهند توانست، زیرا مردم این را خوب فهمیدند و در حماسه 9 دی 88 یک شعار، شعار ملی همه بود «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده».

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در حوادث سال 88 عموم مردم، جزء خواص شدند؛ اما متاسفانه برخی خواص عوام شدند و آن حقیقتی که باید می‌گرفتند، نگرفتند.

آيت الله خاتمي، عنصر دوم در بروز فتنه را شبهه افکنی دانست و با بیان این که از خوارج تا ناکثین در زمان امام علی(ع) ایجاد شبهه می‌کردند، گفت: شبهه افکنی در فتنه88 نیز به چشم می‌خورد از تقلب برای این کار استفاده کردند که بعدها خودشان در مصاحبه گفتند واژه «تقلب» رمز اغتشاشات بود، همان طور که در تمامی انقلاب‌های مخملی واژه تقلب بود.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: مگر می‌شود با این مکانیزم 10 میلیون رأی جا به جا شود؟ آنان با این شبهه افکنی از دیوار مردم بالا رفتند و به اسم دفاع از حق مردم به فعالیت خود ادامه دادند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به القاء شبهه هايي مانند تجاوز در زندان كه هرگز نتوانستند آن را ثابت كنند، گفت: یک انسان آبرو دارد، اما آنان با آبروی یک نظام بازی کردند تا به مقاصد خود برسند.

وی، سومین عنصر در به وجود آمدن فتنه را سوء استفاده از مقدسات دانست و افزود: نمونه آن از زمان پیامبر(ص) در مسجد ضرار وجود داشت که پس از آن قرآن به سر نیزه کردند. در فتنه 88 نیز پشت عکس امام(ره) موضع گرفتند و هنوز هم فتنه گران با کمال وقاحت خود را تداوم بخش راه امام می‌دانند!

آیت الله خاتمی، به سوء استفاده از رنگ‌های مذهبی از سوی فتنه گران اشاره کرد و گفت: تاریخ عبرت است، در فتنه‌ها کسی نجات یافته که از ولایت جدا نشده باشد

آیت الله سید احمد خاتمی همچنین در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی در حرم مطهر رضوی گفت: حماسه 9 دي از حماسه‌هاي ويژه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است، حضور اقشار مختلف در 9 دي، نشان از ولايتمداري و دلدادگي مردم به نظام و رهبري است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خواص دنياپرست را از عناصر فتنه معرفي كرد و ابراز داشت: در فتنه های 87 و 88 خواص دنياپرست سردمداران فتنه و همسنگران آمريكا، صهيونيست و سلطنت طلب‌ها بودند.

وي افزود: يك سوي فتنه 88 را سياستمداران و منفعت طلبان خارجي و سوي ديگر آن را برخي از افراد داخلي تشکیل می دادند و هدفشان حذف ولايت فقيه و بركناري مقام معظم رهبري بود اما به شكرانه الهي، فتنه و مكرشان به ضرر خودشان تمام شد.

به گفته امام جمعه موقت تهران، سوء استفاده از مقدسات مردم، از ديگر ابزارهاي فتنه است و سران فتنه 88 نيز با شعار «تداوم بخشي راه امام راحل» سعي داشتند تا از مقدسات مردم سوء استفاده كنند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha