دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
احمدی میانجی - شورای حل اختلاف

حوزه / رييس مركز امور شوراهاي حل اختلاف كشور گفت: صدور حكم و آرا در شوراهاي حل اختلاف مرجعيت قانوني پيدا خواهد كرد.

حجت الاسلام محمد مهدي احمدي ميانجي، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در اروميه، با بيان ماموريت اصلي شوراهاي حل اختلاف در سطح كشور، با بیان اینکه روحانیون در حل و فصل اختلاف مردم نقش موثری دارند، اظهارداشت: صلح و سازش از اولويت هاي كاري شوراهاي حل اختلاف در كشور است و علي رغم قانوني شدن صدور حكم و آرا در ماه هاي آينده، ايجاد صلح و سازش در بين افراد، دعاوي در پرونده هاي وارده به شوراهاي حل اختلاف در اولويت اصلي قرار دارد.

وي تصريح كرد: امسال سه ميليون و 600 هزار پرونده به شوراهاي حل اختلاف در سطح كشور وارد شده است كه حدود 160 هزار پرونده مورد اعتراض طرفين دعاوي بوده كه در مقايسه با آمار ديگر رقمي بسيار ناچيز به شمار مي آيد.

حجت الاسلام احمدی میانجی با اشاره به لايحه شوراهاي حل اختلاف در مجلس تصريح كرد: صدور حكم و آرا در شوراهاي حل اختلاف مرجعيت قانوني پيدا خواهد كرد.

رييس مركز امور شوراهاي حل اختلاف كشور با اشاره به جوانان شاغل در شوراهاي حل اختلاف كشور افزود: همه مسئولين كشور اعم از قوه قضاييه و مجلس شوراي اسلامي به صورت جدي به اين امر رسيدگي مي كنند تا شاهد جذب بيشتري، جوانان در اين حوزه باشيم.

حجت الاسلام احمدي ميانجي تعداد جوانان شاغل در شوراهاي حل اختلاف كشور را در حدود 15 هزار نفر عنوان كرد و افزود: جذب اين افراد عزم ملي و بودجه اعتباري خاص مي طلبد، مركز امور شوراهاي حل اختلاف جذب حداكثري جوانان فعال در اين زمينه را در اولويت كاري خويش قرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha