جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی احمدی میانجی

حوزه / رئیس شوراهای حل اختلاف کشور گفت: در سال گذشته ۳میلیون و۴۰۰هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف کشور مختومه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام  محمد مهدی احمدی میانجی، معاون رئیس قوه قضائيه و رئیس شوراهای حل اختلاف کشور، امروز در آئین افتتاحیه ساختمان مجتمع مركزی شوراهای حل اختلاف استان يزد با اشاره به اینکه در سال 96 تعداد 3 میلیون و چهار هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف کشور وارد شده است اظهار داشت: به همین میزان یا بیشتر، پرونده مختومه شده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور افزود: در این مدت 170 هزار پرونده مورد اعتراض قرار گرفت که به نوعی بالاترین تعداد پرونده‌ای بود که آن اعتراض شد.

وی با اشاره به اینکه 33 درصد از پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده است تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف از نظر کمیت کمک بسیار بزرگی برای دستگاه قضایی است و از نظر کیفیت، صلح و سازشی که انجام می‌شود قابل ارزش گذاری نیست.

حجت الاسلام احمدی میانجی به برخی از مشکلات شورای حل اختلاف اشاره و عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی شورای حل اختلاف، مسئله استخدام این همکاران است که می‌توان با پیگیری مسئولان مرتبط امید به حل آن‌ها داشت.

معاون رئیس قوه قضائيه در پایان با تأکید بر اینکه مشکلات شورای حل اختلاف کشور به دست نمایندگان مجلس قابل حل است گفت: با پیگیری‌ها و همکاری نمایندگان مجلس می‌توان بسیاری از مشکلات شورای حل اختلاف را حل کرد همان‌گونه که در این سال‌ها در حال بازگشت به جایگاه اصلی خود است.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha