دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت‌الله دستغیب

تولیت آستان احمدی و محمدی (ع) شیراز گفت: ابتکار تأسیس شوراهای حل اختلاف کار ی مدبرانه و همراه با اندیشه دینی بود و کسانی که مجری این برنامه هستند از اجری مضاعفی برخوردار هستند.

 به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، آیت‌اله علی اصغر دستغیب در دیدار با رئیس شورای حل اختلاف استان، با معرفی پیشگیری از جرائم و حل اختلاف به عنوان مو ضوعات مهم در حوزه قضا، اظهار کرد: پس از پیشگیری از جرائم هیچ موضوعی به اهمیت مسئله حل اختلاف در حوزه قضایی جمهوری اسلامی نیست.

وی با اشاره به محتوای شرعی در خصوص حل اختلافات در دعاوی و هزینه‌های سنگینی که دعاوی در محاکم قضایی دارند، ‌افزود: دعاوی مطرح شده در دادگاه‌ها و محاکم قضایی، نوعاً هزینه سنگینی از ابعاد مختلف دارد و معمولا اختلافات یا جرائم ریشه کن نمی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی مواقع اساس اختلاف در افراد باقی می‌ماند و ممکن است تکرار شود، خاطرنشان کرد: در مسئله حل اختلاف، کاری اساسی و بنیادین انجام می‌شود و شرع مقدس مکرر در این مسئله تأکید دارد که "فاصلحوا بین اخویکم".

آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه اصلاح بین برادران دینی، اصل اساسی است که ریشه قرآنی دارد، تصریح کرد: این یک دستور برای کسانی است که مؤمن به قرآن هستند و باید تا آنجا که می‌توانند در این زمینه تلاش کنند.

وی با اشاره به جایگاه حل اختلاف در کلام معصومان(ع)، از جمله وصیت حضرت علی (ع)، اظهار کرد: هر کس بین دو نفر را اصلاح کند، از نمازها و روزه‌های او افضل است.

عضو جامعه روحانیت مبارز شیراز تأکید کرد:  ابتکار تأسیس شوراهای حل اختلاف کار مدبرانه و همراه با اندیشه دینی بوده و کسانی که مجری این برنامه هستند، نیز از اجری مضاعف برخوردار هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha