پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت: کمیته محتوایی طرح قرآنی ۱۴۴۹ به منظور تدوین محتوای یکسان برای حفظ موضوعی آیات قرآن از سوی دستگاه‌های قرآنی در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، عصر امروز در چهل و چهارمین جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، به طرح قرآنی 1449 اشاره کرد و گفت: طی جلساتی که در هفته‌های گذشته در شبکه قرآن و معارف سیما به منظور سیاست‌گذاری برای طرح قرآنی 1449 برگزار شد پیشنهاد شد به جای اجرای طرح‌های متعدد از سوی دستگاه‌های قرآنی با محوریت حفظ موضوعی آیات قرآن، تمامی دستگاه‌ها حفظ موضوعی را به صورت همزمان و با خط مشی مشخص دنبال کنند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف افزود: دستگاه‌های قرآنی به اتفاق نظر رسیدند تا محتوای مشخصی برای حفظ موضوعی آیات قرآن تهیه شود و تمامی دستگاه‌ها براساس این محتوا فعالیت‌هایی در حوزه حفظ موضوعی آیات قرآن را دنبال کنند.

وی یادآور شد: دبیرخانه کارگروه محتوای حفظ موضوعی قرآن در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف مستقر شده و مسئولان و فعالان قرآنی می‌توانند پیشنهادها و ایده‌های خود را به این دبیرخانه منتقل کنند تا در اجرای طرح قرآنی 1449 مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در ادامه به فعالیت ستاد عالی مسابقات قرآن کشور اشاره کرد و گفت: ستاد عالی مسابقات قرآن کشور در حقیقت شأن فرا سازمانی برای سازمان اوقاف است و با کمیته‌های مختلفی که دارد فعالیت خود را از سر گرفته است و طی روزهای آینده مکاتباتی با اعضای شورا و مسئولان قرآنی برای فعالیت بهتر این شورا انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha